Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskjell på Chippendales og stripping?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-14, 14:00   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Forskjell på Chippendales og stripping?

I Drammen har de hatt forestilling med Chippendales, og dette i vårt flotte teater. Store overskrifter har det vært, og nå følger kritikk fra de som mener dette er diskriminerende.

http://www.dt.no/kultur/oppror-hvis-...tret-1.8597890

Selv er jeg helt enig, og forstår på en måte ikke hvordan dette kan hauses fram som noe gøy og morsomt. Men er Chippendales et annet konsept enn stripping in general? Eller antas det at damer på en eller annen måte har en mer legitim måte å reagere på, som gjør at de kan tillate seg ting menn ikke kan? At det blir mer uskyldig?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:14   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjell på Chippendales og stripping?

Jeg ser ikke forskjellen i det hele tatt og tenker at enten er det lov og greit å kle av seg som en form for underholdning eller så er det det ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:17   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke den typen underholdning, og setter det i samme bås som stripping rettet mot menn.

Man kan vel sette et pluss ved at siden det finnes mange strippebarer og tilbud til menn, så er det riktig at det også skal finnes et tilbud for kvinner, men jeg klarer ikke helt å applaudere det likevel.

Sist redigert av Kirsebær : 26-09-14 kl 14:55.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:19   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg liker ikke den typen underholdning, og setter det i samme bås som vanlig stripping.

Man kan vel sette et pluss ved at siden det finnes mange strippebarer og tilbud til menn, så er det riktig at det også skal finnes et tilbud for kvinner, men jeg klarer ikke helt å applaudere det likevel.

Helt enig.

Gammel 26-09-14, 14:20   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske markante forskjeller i fare for trafficking, vold, prostitusjon og tvang hvis man skal sammenligne Chippendales og en vanlig strippeklubb.

Men det er ingen prinsipiell forskjell på alt dette med å kle av seg for penger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:20   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo stripping? Berre at det er menn og ikkje damer? Og så beholder dei ein bitteliten "lapp" over tissen til slutt, så ein ser ikkje absolutt alt. Men stripping er det! Eg har inntrykk av at det kan vere meir sosialt akseptert for kvinner å sjå på ein mannlig stripper enn det er for menn å sjå på kvinnelege, men det burde jo ikkje vere slik.

Gammel 26-09-14, 14:20   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke den typen underholdning, og setter det i samme bås som vanlig stripping.

Signerer denne.

Gammel 26-09-14, 14:25   #8
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og så må eg innrømme at eg finner det litt merkelig at kvinner syns at sånt som det her er seksuelt tiltrekkande:

For meg er det alt anna enn tiltrekkande.

Gammel 26-09-14, 14:26   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke noe poeng i å trekke inn "men de er jo ikke sexy engang!" i diskusjonen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:28   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om kvinnelige venner eller bekjente som har vært på Chippendales eller tilsvarende.

Jeg var på tur for en stund siden med folk jeg studerer sammen med. Da var det flere av mennene (alderen 25-50) som var på strippeklubb ene ettermiddagen/kvelden.

Gammel 26-09-14, 14:32   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ganske markante forskjeller i fare for trafficking, vold, prostitusjon og tvang hvis man skal sammenligne Chippendales og en vanlig strippeklubb.

Men det er ingen prinsipiell forskjell på alt dette med å kle av seg for penger.

Den biten tenkte jeg ikke på. Det er en mer "ren" del av bransjen. Mer show og latterpreget har det også en tradisjon for å være. Det er kanskje derfor det alltid har blitt sett på som mer uskylding at kvinner går på chippendales enn at menn går på strippeklubb?

Jeg ser ikke noe poeng i å trekke inn "men de er jo ikke sexy engang!" i diskusjonen.

Hva folk finner sexy og ikke har ingenting med saken å gjøre.

Gammel 26-09-14, 14:36   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ser ikke forskjellen i det hele tatt og tenker at enten er det lov og greit å kle av seg som en form for underholdning eller så er det det ikke.

Enig.

Og klart det er irrelevant om man selv liker utseendet på stripperen/danseren. Eller om man selv liker å se på stripping eller ikke.

Det finnes sikkert (eller i alle fall er det mulig at det finnes) klubber med strippende damer som har ordnede og trygge forhold også. Enig - hvis det er poenget ditt - i at det er verre å bruke pengene sine på å støtte tvilsomme etablissementer der folk risikerer å bli utnyttet enten økonomisk eller på annet vis.

Nettopp.

Gammel 26-09-14, 14:48   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I min verden kan Chippendales i større grad sammenliknes med burlesque-show enn tradisjonelle kvinnestrippeklubber. Kanskje.

Og burlesque seg jeg for meg at Drammen teater (eller andre showscener) kanskje kunne hatt på scenen?

Det er jo forskjell på stripping og stripping, liksom. Noe med showproduksjonen og arrangementet rundt forestillingen som sådann. Går man på en tradisjonell strippeklubb og ser på homsestripping likner jo heller ikke det på Chippendales produksjon.

Sist redigert av Pelle : 26-09-14 kl 15:02.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 14:53   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det finnes sikkert (eller i alle fall er det mulig at det finnes) klubber med strippende damer som har ordnede og trygge forhold også. Enig - hvis det er poenget ditt - i at det er verre å bruke pengene sine på å støtte tvilsomme etablissementer der folk risikerer å bli utnyttet enten økonomisk eller på annet vis.

Jeg tenke at det er et kulturelt og historisk element i det her også, ikke bare ren og skjær utnyttelse. Så lenge synet på kvinner vs. menn ikke er likestilt, å vil jeg nok alltid synes at kvinnestripping er mer problematisk enn mannestripping.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:07   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenke at det er et kulturelt og historisk element i det her også, ikke bare ren og skjær utnyttelse. Så lenge synet på kvinner vs. menn ikke er likestilt, å vil jeg nok alltid synes at kvinnestripping er mer problematisk enn mannestripping.

Det er jo en personlig oppfatning jeg forstår, og som man godt kan ha. Men jeg ville synes det var urimelig å lage lover og regler som skilte på kjønn her. (Ikke at jeg mener det var det du argumenterte for, altså. :standard disclaimer: )

Gammel 26-09-14, 15:14   #16
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mer show og latterpreget har det også en tradisjon for å være. Det er kanskje derfor det alltid har blitt sett på som mer uskylding at kvinner går på chippendales enn at menn går på strippeklubb?

Men om damer leverte akkurat samme opplegget, mer show og latterpreg - og like avkledt, hadde responsen vært det samme? Det tror jeg ikke?
Jeg kjenner inni meg at maktbalansen hadde vært annerledes på en måte. Menn som publikum hadde blitt sett på med andre øyne, enn disse kvinnene som var publikum her.

Gammel 26-09-14, 15:20   #17
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men om damer leverte akkurat samme opplegget, mer show og latterpreg - og like avkledt, hadde responsen vært det samme? Det tror jeg ikke?
Jeg kjenner inni meg at maktbalansen hadde vært annerledes på en måte. Menn som publikum hadde blitt sett på med andre øyne, enn disse kvinnene som var publikum her.

Burlesque har mer show og latterpreg. Synes jeg.

Gammel 26-09-14, 15:22   #18
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Burlesque har mer show og latterpreg. Synes jeg.

Men da tenker du show for både menn og kvinner. Mener å huske at dette i Drammen var for bare damer.

Gammel 26-09-14, 15:24   #19
Simone

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her er eg nok ueinig med deg. Eg trur ikkje det er ein dans på roser å vere mannlig strippar heller. Det samme tenker eg om pornografi. Eg trur ikkje det er bra for korkje menn eller kvinner å ha stripping som yrke eller delta i pornofilmar. Forhold til eigen kropp, seksualitet og kjærleiksliv tar antageligvis like mykje skade for begge kjønn. Sjølv om dei velger 100% sjølv å begynne med dette. Mange har gjerne allereie eit problematisk forhold til kropp/seksualitet når dei startar opp med dette. Så for meg er det like ille med mannlig stripping som med kvinnelig og eg syns difor det er ille å sette opp eit Chippendales show på eit teater og framstille det som grei underholdning.

Gammel 26-09-14, 15:30   #20
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men da tenker du show for både menn og kvinner. Mener å huske at dette i Drammen var for bare damer.

Det er vel ikke forbudt for menn å kjøpe billetter til Chippendales? De er jo homseikoner?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.