|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSJeg har gått over til Icon og er faktisk veldig fornøyd med det. De samme instruktørene som jeg liker så godt, lyseblå vegger istedet for de skjærende knallgrønne, litt billigere, gratis PT-timer og superbra service.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS
Forbrukerrådet er opptatt av at fusjonering ikke er til ulempe for forbruker. Det er mulig at SATSElixia nå har så dårlig økonomi at de har fått lov til å øke prisene i markedet, selv med en markedsandel av treningskjeder på kanskje 70% forsiktig antatt, sikkert mer i Oslo.
![]() |
#103 |
Panzerekstremfeminist
|
Men hele avtalen med betenkninger fra konkurransetilsynet, er jo ganske merkelig sett utenfra. I avtalen heter det bla at i de sentrene man er pålagt å selge, skal kundene være med. det er jo en merkelig greie fordi kundene jo har skrevet kontrakt med enten SATS eller Elixia tidligere, og det er helt merkelig at konkurransemyndighetene synes det er greit at kundene skal følge med på lasset. I mitt tilfelle hadde jeg Premium-Elixia-medlemskap, som ga meg rett til å trene på alle sentre. Likevel ble jeg med på lasset over til ICON, fordi jeg hadde underskrevet kontrakten min på et av sentrene som ble solgt. ICON ( i hvert fall mitt senter) har latt alle som ønsker det, si opp sine kontrakter der for å gå over til SATSElixia igjen når de har bedt om det, men i utgangspunktet sa alstå avtalen at kundene ble med i overdragelsen. Jeg synes for så vidt at det er helt merkelig at den avtalen faktisk er lovlig, og jeg hadde nok kjørt den via forbrukerombudet dersom jeg hadde ønsket å bytte og ikke fått lov til det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er konkurransetilsynet, og ikke forbrukerrådet som har innsigelser i slike prosesser. Og nettopp for å forhindre at de får for stor markedsandel innenfor sine markedsområder måtte partene i saken i forkant av sammenslåingen kartlegge hvilke sentre de måtte selge for å i det hele tatt få lov.
![]() |
![]() |
#105 |
Hertuginne
|
Jeg tror de (tror at de) valgte minste motstands vei. Skulle de gjort det beste for kundene så burde alle medlemmene på de sentrene som skulle selges fått spørsmål om de ville bytte til et annet SATSElixia senter eller bli med over til nytt senter, men det ville skapt ekstremt mye mer arbeid for dem. I stedet har de valgt en strutsemetode, som er å ikke si noe, ikke bemanne opp kundesenteret og dermed få altfor mange henvendelser fra sinte kunder som de ikke rekker å svare på og har ignorert sure medlemmer etter aller beste evne.
![]() |
#106 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSEnig med Adrienne.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Passe aktiv
Se det ja.
![]() |
#108 |
Passe aktiv
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSEn artikkel på VG sier 77% prisøkning for nye medlemmer. Synes SATSElixia slipper for lett unna med å si at for de fleste medlemmene er det snakk om noen tiere ekstra i mnd. Ikke et ord om bedriftsavtalene som er dårligere. Synes Konkurransetilsynet overser forbrukernes interesse når et selskap med så stor markedsandel øker prisene kraftig.
![]() |
#110 |
Hertuginne
|
Det samme tenkte jeg. For min del var det en hundrelapp ekstra i måneden for å få tilgang til Elixia også, og om et år ryker det vel opp til mye mer. Jeg merker at 590 er på grensen av det jeg synes det er greit å betale, 750 kroner er milevis unna min betalingsvilje (som i utgangspunktet er ganske høy).
![]() |
#111 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSHar de fjernet muligheten til kun å trene på et senter?
![]() |
#112 |
Passe aktiv
Je også, velger å ikke endre noe. Har avtale om 450,- pr mnd og ett senter ut året.
![]() |
#113 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSJeg betaler 449 kr i måneden. Har ingen avtale om ut året eller noe? Har egentlig ikke hørt noen ting?
![]() |
#114 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSJeg har ikke hørt noe om endring i det hele tatt. Jeg betaler 419 og har ikke tenkt å gi meg uten kamp hvis de har tenkt å endre den.
![]() |
#117 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSDe papirene har jeg ikke lenger.
![]() |
#118 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSJa, de må sikkert si i fra. Men gudene vet hvordan. Mulig en sak på hjemmesidene holder.
![]() |
#119 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATSDet som holder meg igjen på Elixia er mulighet for barnepass og så har de yoga. Andre gruppetimer bruker jeg færre og færre av. Når jeg ikke trenger barnepass mer melder jeg meg heller inn i et lavprissenter og et yogastudio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS(Har nå skummet gjennom tråden og kjenner meg veldig glad for gleden jeg har over og muligheten jeg har til å trene ute. Akkurat inne etter to timers løpetur i skog og myr. Styrke, utholdenhet og frisk luft. )
![]() |
|
|