|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Vi skal ha 6 timer på Frankfurt flyplass for å vente på neste fly. Tips til å få tiden til å gå? Noe kjekt å se/gjøre på flyplassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Etter å ha mistet bagasje både til og fra, samt strandet over natt, i Frankfurt i sommer, skal du være glad for 6 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Spis en lunsj, is, gå på kafe. Bevege dere litt rundt i sakte tempo, titte litt i butikker, finn dere noen gode seter å se en film på ipad, les en bok.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 29-09-14 kl 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Etter at ungene mine bikket ca 10 har det aldri vært nødvendig å sysselsette dem, selv ikke i så lange venteperioder. De har med nettbrett og lesestoff og foretrekker at vi finner et sted der de kan bli sittende hele ventetida. De ville nok forventet et måltid ila. de seks timene, men ellers ikke noe mer.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Jeg tenker litt på strømmen på ipaden. Greit å ha nok strøm de 9 timene ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Hva med å betale seg inn på en lounge? Da får man være litt mer skjermet, har fri tilgang til mat og drikke. Noen "åpne" lounger er crappy, men det er forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?
Det er ladestasjoner mange steder på flyplassen. Hvilket selskap reiser dere med?
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Vi slo ihjel 6 timer på en flyplass i sommer. Vi spiste to måltider, tok en kaffe på en kaffebar, sløver litt og tittet i butikker. Tida gikk overraskende fort, men alle var innstilt på noen lange timer og det hjalp.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?En spennende bok eller to pleier å være bankers. Og ipaden er ellers nok så lenge strømmen varer.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Med så store barn tror jeg knapt jeg hadde bekymret meg. Shoppe litt, lese litt, spise litt, tiden går. Da poden var 6 år merket vi ham knapt på flyet til USA. Han leste, spilte på iPad, DS, så film på DVD-spiller. No problem. Jeg koser meg også på lange flyturer, så lenge ingen maser på meg for noe.
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Kjøp ekstralader/ekstrabatteri (ekstern) til iphone og iPad.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Vi reiser med Lufthansa. Frankfurt-Orlando. Har aldri reist med de og vet lit hva vi kan forvente på slike langturer verken av mat, drikke, underholdning eller service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Lufthansa er rigide på håndbagasje fra USA, den blir målt og veid. På billetten står det om mat er for salg eller serveres. Sjekk seatguru.com, der står det om det er personlig monitor og ladestasjon.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Jeg sjekket et tilfeldig fly fra Frankfurt- Orlando, det er både personlig tv og usb-lader på setene. (Står på LH sine sider at dette er standard på de fleste LongHaul flights.)
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Tusen takk! Jeg er så lite reisevant at jeg verken vet hva eller hvor jeg skal sjekke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Her er det gøy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly langt med barn og flyplassventing - tips?Noen selskap sier 1 håndbagasje pr pers og mener kun 1, sjekk med LH om du kan ta med både veske og sekk. Noen krever også at taxfree-poser skal i sekken.
![]() |
#19 |
har tatt seg sammen
|
Følg med på flighten. Jeg har også vært kansellert og strandet på Frankfurt i sommer med Lufthansa som flyleverandør.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Mitt tips også.
![]() |
![]() |
|
|