Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Svanesjøen - ekstremutgaven

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-14, 14:32   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svanesjøen - ekstremutgaven

Hjelpes! Det ser jo ut som hun opphever tyngdekraften aldeles.

Definitivt mer sirkus enn kunst, men imponerende til tusen!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 14:36   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Syns du ikke det der er kunst? Eller mindre kunst fordi det også er noe annet enn ren ballett?
Da er jeg litt spent på definisjonene du setter, eller hva det er som gjør at det der faller utenfor kunstbegrepet?

Det er aldeles fantastisk kunst i mine øyne. Det er dans, det er akrobatikk, det er kroppskontroll og formidling av stemninger og alt. Og en forestilling som nok treffer stort sett alle som ser den.

Gammel 29-09-14, 14:52   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enig!
Det er veldig imponerende, men det kunstneriske mangler for meg fordi det er lite formidling av følelser og kunstnerisk uttrykk.
Det er en rutine som gjennomføres, men mest som ett sirkusnummer. Fokuset her er på det fysiske og den spektakulære prestasjonen.
I en tradisjonell ballettforestilling er selvsagt også det fysiske representert (og til tider svært imponerende), men det er balansen mellom formidlingsevne, historiefortelling, musikk og dans som gjør at ballett er kunst for meg. Jeg har grått som en unge (jeg er veldig lettrørt altså) under både svanesjøen og nøtteknekkeren (jada- det er veldig vakkert med den snøscenen). Da er det først og fremst totalpakken av vakker dans, enestående uttrykk og musikk som bare trykker på alle knappene som gjør det for meg. Man er helt inn i historien selv om ingen sier ett ord.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.