Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det blir ikke OL i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-14, 23:47   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det blir ikke OL i Oslo

Fornøyd. Først og fremst pga det _absurde_ kostnadsbildet. Og IOC og deres krav.. Halloi.

Gammel 01-10-14, 23:51   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det jeg ikke synes er greit med det er at nå ender sikkert opp i Kina. Det jo helt tragisk at det bare er "korrupte land med med diktaturer" og sånt som får OL nå om dagen.

Jeg tenker at det er et sterkt signal at det bare er slike land som vil ha OL, og at vi som et vestlig land er ansvarlige forbilder som sier nei.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 23:52   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke synes er greit med det er at nå ender sikkert opp i Kina. Det jo helt tragisk at det bare er "korrupte land med med diktaturer" og sånt som får OL nå om dagen.

Det er jeg enig i, men kanskje det faktum at alle (Tyskland, Sveits, Sverige og Norge) har trukket seg en etter en, kan føre til at IOC må ta det der "raideren" sin opp til vurdering. Det er i hvert fall lov å håpe. Det gigantomanistyret som vi er inne på nå, MÅ nedskalleres.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 23:55   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt greit for meg. Jeg håper dette er et sterkt signal og at det tvinger frem en endring i IOC. For slik OL har utviklet seg har det ikke livets rett. Det har tatt helt av.

Gammel 02-10-14, 00:08   #25
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, nå har jeg blitt sittende og lese litt i manualene deres. Det er faktisk helt vilt

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 01:15   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener dere at OL bør "legges" ned? For det synes ikke jeg. Men det bør helt klart gjøres noe med.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 01:36   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Veldig fornøyd med det.

Gammel 02-10-14, 01:43   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mener dere at OL bør "legges" ned? For det synes ikke jeg. Men det bør helt klart gjøres noe med.

OL med IOC i sin nåværende form bør legges ned ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 02:37   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hurra!! Kjempebra!!

Gammel 02-10-14, 07:58   #30
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Supert. Kan man nå fiskedaske den som opprettet egen OL-etat og brukte en formue på det?

Jeg står som nr. 2 i køen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 08:34   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her ser vi hva IOC mener om saken.

Vedkommende som stilte for Norge for å få vite mer om IOCs krav var ikke "fin" nok. Han/hun hadde vel ikke fin nok tittel da, så nå regner de med at norske politikere ikke har fått ordentlig forklaring. Da leser jeg: "Vedkommende var ikke høyt nok oppe i systemet, med fin nok tittel, til å ha blitt så korrupt at h*n vil forsvare andre med-korrupte som er blendet av egen tittel og viktighet". Fy for en gjeng!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:05   #32
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

For første (og sikkert siste) gang har jeg lyst til å klappe Erna på skuldra og rose Høyres avgjørelse. Veldig fornøyd!

Gammel 02-10-14, 09:17   #33
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom dette fører til ingen endring og at OL blir diktaturenes 15 minutter med berømmelse synes jeg det er trist.
Dersom vi istedefor velger å jobbe mot 2026 og et OL på idrettens og idrettsgledens premisser så er det kjempe bra. Et OL med miljøprofil og gjenbruk. Der mottoet er å gjenbruke mest mulig og ha bærekraft i investeringene. Det hadde vært stilig om raidere kuttet ut gratis alkohol og innført krav ifht feks de som arbeider med å bygge stadioner og de som eide jorda der stadioene og infrastrukturen ble bygget.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:21   #34
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

OL med IOC i sin nåværende form bør legges ned ja.

Jeg syns verdiene og sportsånden er borte slik OL har blitt i dag.
Om OL skal fortsette å eksistere, så trenger man å få bort pampestyret, og man må ned på et folkelig nivå igjen.
Jeg er glad for at det ikke ble OL i denne runde. Men jeg skulle egentlig ønske at det ble et nytt OL i Norge. Men da på våres premisser. Et OL slik folket og utøverne ønsker å ha det.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:34   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns for øvrig pengebruken til Oslo kommune, med egen OL-etat som bare kunne be om mer penger hvis de trengte det, seks direktører og what not beviser at Oslo ikke ville være i stand til å lage et ol på idrettens premisser. De har oppført seg helt som IOC, spør du meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:40   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt tenkt meg å ha OL i Oslo gitt et mer edruelig IOC. Slik ting fremstår nå tenker jeg at gårsdagens beslutning var korrekt.

OL som organisasjon er helt på bærtur. Idretten har dessverre havnet i bakgrunnen for altfor mange.

Gammel 02-10-14, 09:45   #37
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er veldig fornøyd.

Jeg tenker at det er et sterkt signal at det bare er slike land som vil ha OL, og at vi som et vestlig land er ansvarlige forbilder som sier nei.

Enig. Korrupte barn leker best.

Og hadde IOC hatt skamfølelse nok ville de ha forstått hvorfor Norge og andre land sier nei. Men slike følelser er de dessverre ikke i besittelse av. Kun grådigheten deres som rår.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 09:50   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kunne godt tenkt meg å ha OL i Oslo gitt et mer edruelig IOC. Slik ting fremstår nå tenker jeg at gårsdagens beslutning var korrekt.

OL som organisasjon er helt på bærtur. Idretten har dessverre havnet i bakgrunnen for altfor mange.

Signerer i helhet.

Gammel 02-10-14, 10:02   #39
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er både fornøyd og skuffet. Skuffet på vegne av skiungdommene i Norge som ikke får oppleve OL her i landet. Vi driver aktivt med vinteridrett og 13-åringen kunne ikke forstå at det gikk an å si nei. Jeg er svært kritisk til IOC og hvordan de stiller vannvittige krav, og måten de driver på, men hadde håpet Norge kunne lage et OL på egne premisser og satt en ny standard. Jeg tror Norge kunne klart det.

Gammel 02-10-14, 10:09   #40
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo ingen verdens ting som hindrer oss i å lage en gigantisk idrettsfest i 2022? Et alternativt OL, med kaffe på termos, telting i skogen og kollektivtransport.

Mitt største ankepunkt mot hele greia var at jeg syns det er galskap å plassere en vintersportkonkurranse et sted hvor det sannsynligvis ikke vil være noe særlig med snø i 2022. Vi påstår at vi jobber for å redusere energibruk og klimagassutslipp, og så skal vi bruke enorme ressurser på å produsere kunstsnø, eller frakte inn snø fra andre steder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.