|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Det gjør vi her i huset. Jeg merker sjokoladesuget når vi har hatt fisk til middag, og det er de dagene ungen spør om vi har noe godt eller om jeg kan lage kakao. Men hva ER det for noe? Det skyldes ikke noen innarbeidet vane, vi har aldri hatt noen rutine på at fisk = dessert eller sjokolade. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?
Den lysten har jeg også hatt, men klart å kvitte meg med - bortsett fra når vi har fisk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Er det noko med at ein blir mett på ein annan måte etter fisk enn etter kjøt? Litt mindre satt, liksom, så du kjenner på at det er plass til noko meir? Eg løyser heile problemet med ein latte med skumme melk og sukett. :løysingsorientert:
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Ikke etter fisk spesielt, men gjerne etter litt salte middager.
|
|
|
|
#6 |
|
Smugleser
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Ja, jeg er også der.
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Nå får jeg aldri lyst på noe søtt etter middag egentlig, så svaret er nei :P |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Jeg fikk lyst på noe søtt NÅ.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Definitivt, men det skyldes
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Nei, jeg har ikke tenkt på det i forbindelse med fiskemiddager spesielt. Hvis jeg har spist mye hvitløk, eller rå løk, eller noe annet med sterk smak, så får jeg veldig lyst på noe søtt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Jeg har ikke tenkt over at det er spesielt etter fiskemiddager, men generelt etter middag, uavhengig av hvor passe mett eller supermett jeg er, så får jeg et skikkelig sug etter noe søtt.
|
|
|
#18 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Jeg har lagt merke til det spesielt etter fiskemiddager ja.
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Nei. Men etter indisk mat, derimot. Det er helt utrolig. Det må være noe med krydderet. Jeg craver noe helt sykt etter smågodt hvis vi har spist indisk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Får du lyst på noe søtt etter fiskemiddag?Ikke lyst på noe søtt, men jeg synes oftere jeg blir fortere "hul" i magen etter fiskemiddager, litt avhengig av tilbehør.
|
|
![]() |
|
|