Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-14, 09:47   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man ser det jo her på FP også, det er mye oppfordringer til å sykemelde seg. Og det også til folk som jobber helt vanlig og har barn uten spesielle behov eller noe sånt.

Eh, jeg har bare lest litt her og der i tråden. Men hvor på FP blir det oppfordret til å sykmelde seg? Jeg ser det motsatte. Det er flere med høyere utdannelse, interessante yrker og lederansvar her (*). For ikke å snakke om ektefeller som tar sin del av ansvaret, bra inntekt og vaskehjelp. Vel, nå generaliserer jeg.
Men jeg tror ikke det er overvekt av sånne som meg her, med kun videregående skole og en jobb hvor en ikke har noe å si i forhold til omstillinger, hvor en i teorien kan få tilrettelagt arbeidstid og hvor det er fysisk hardt og fokuset har blitt flyttet fra å være ajour hver dag til å ha bedre og bedre tall. Før tok vi en ekstra kaffekopp på rolige dager. Eller en ble sendt på pauserommet for å steke vafler. Det er helt borte nå. Det private hjemme har jeg ikke lyst til å gå inn på, det er rett og slett for deprimerende så tidlig om morgenen.
Likevel er jeg stort sett på jobb. Jeg bruker ikke alle barn syk-dagene, mannen tar sin del der. Jeg skiller dager mellom Paracet-dager da det er ok å dra på jobb og Paralgin Forte-dager da jeg kansje er hjemme. Men i forrige uke hadde jeg 3 Paralgin Forte dager og var på jobb. Går jeg en uke i strekk på Paralgin Forte og har vondt overalt, sover dårlig og generelt føler meg presset som en sur sitron så hender det at jeg blir sykmeldt.
(*) Edit: Jeg ser aldri disse kvinnene oppfordrer noen til å sykmelde seg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.