|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?Nå er en norsk kvinne påvist smittet av Ebola, og skal nå fraktes hjem til Norge for behandling. En av sykepleierne som behandlet den spanske presten i Madrid er sannsynligvis smittet, og flere undersøkes for smitte.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er over hodet ikke bekymret for kontrollert transport til Norge og inn på infeksjonsposten på Ullevål, jeg er veldig mye mer bekymret for folk som har vært i disse områdene og ikke har rukket å bli syke før de kommer hjem.
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJa, det siste avsnittet til Katta der, de har frivillig jobbet under risikable forhold for å redde liv, jeg synes de må hjelpes og det må skje her hjemme.
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg bekymrer meg heller ikke over kontrollert frakt og behandling i Norge, jeg tenker heller at det er veldig viktig at vi er villige til å ta imot syke helsearbeidere i forhold til rekruttering. Det blir vanskelig å få noen til å reise ned dersom man nekter å gi de behandling i Norge ved smitte.
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJa, jeg er bekymret for Ebola, og ja, selvfølgelig skal vi hente hjem våre smittede helsearbeidere.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte
Det kan vi godt gjøre også, men der er jeg ikke overbevist om at det er AS Norge som skal betale.
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er helt enig i at de som reiser og hjelper til slik det er snakk om her skal hjelpes.
|
|
|
#10 |
|
awesom
|
Helt enig!
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSå vidt jeg har skjønt skal vel ebola være en av de greiere sykdommene å sette i karantene? Ihvertfall når man har all verdens penger og et folkeslag som har intimkonsert på et par meter...
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er enig med Katta - helsearbeidere som reiser ut til Ebolasmittede land, fortjener best mulig oppfølging og behandling om de skulle blitt smittet. Det skylder vi dem, faktisk, syns jeg.
|
|
|
#15 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg finnes ikke bekymret for egen del, og synes det er en selvfølge at hjelpearbeidere skal kunne evakueres til land med oppegående helsevesen. Ikke fordi de er "mer verdt" enn andre ellerno, men rent kynisk av rekrutteringshensyn. Det er ganske heftig å melde seg frivillig til å jobbe i Sierra Leone for tiden, det blir neppe flere som gjør det om de ser at smittede kolleger blir liggende og råtne på et feltsykehus i nevnte land.
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Selvfølgelig skal vi gjøre alt vi kan for frivillige som gjør en kjempejobb.
|
|
|
#17 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJa, jeg er bekymret for spredningen av ebola. Ikke spesielt på egne vegne, men generelt. Ja, jeg synes selvsagt at vi skal frakte smittede helsearbeidere hjem, og gi dem best mulig behandling både medisinsk og moralsk!
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteDenne her fekk meg til å tenke litt:
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSer at Høie har stor tru på norske frivillige :
|
|
|
#20 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg ble så oppgitt og lei meg av kommentarer på Facebook i kveld at jeg måtte bare stoppe å lese. "Når de selv velger å dra ned dit har de ingen rett til å forvente hjelp her hjemme", "hvorfor skal vi ta alt ansvar for det onde her i verden" osv. osv.
|
![]() |
|
|