|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte
Jeg tror også de klarer å rekruttere. Men jeg tror det ligger mye idealisme bak for de som drar til Vest-Afrika nå.
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteI den sektoren jeg jobber nå er naivitet og idealisme nesten blitt negativt ladet eller fnyst av, derfor jeg reagerte. Jeg mener tenker på en handling som utelukkende er styrt av ideelle formål, mens jeg tror disse legene reiser primært av ønske om å hjelp i form av sitt yrke som leger. Ja, noen vil kalle det ren idealisme men jeg tror det også er av drivkraften av yrket sitt om å hjelpe som gjør at folk reiser.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 06-10-14 kl 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er helt enig med katta.
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
Men er ikke yrkesmessig drivkraft også en form for idealisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
OK, da tolker vi idealisme forskjellig. Jeg ser på det som en positiv ting, spesielt knyttet opp mot Leger uten grenser. Jeg tenker som Heilo, at det er en form for idealisme i den yrkesmessige drivkraften. Jeg ser ikke på naivitet og idealisme som noe som henger sammen, de jeg kjenner som jobber eller har jobbet for leger uten grenser er langt fra naive. Langt fra.
![]() |
|
|