Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-14, 23:22   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror det finnes langt flere en 50-60 stk som ønsker å reise og jeg tror ikke legene som jobber for Leger Uten Grenser gjør det primært av idealistiske grunner.

Jeg tror også de klarer å rekruttere. Men jeg tror det ligger mye idealisme bak for de som drar til Vest-Afrika nå.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 23:31   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

I den sektoren jeg jobber nå er naivitet og idealisme nesten blitt negativt ladet eller fnyst av, derfor jeg reagerte. Jeg mener tenker på en handling som utelukkende er styrt av ideelle formål, mens jeg tror disse legene reiser primært av ønske om å hjelp i form av sitt yrke som leger. Ja, noen vil kalle det ren idealisme men jeg tror det også er av drivkraften av yrket sitt om å hjelpe som gjør at folk reiser.

Sist redigert av Lisa : 06-10-14 kl 23:43.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 00:19   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med katta.

Og sånn på sidelinjen angående Folk Føkkings Flest: jeg kan vedde en god del penger på at det er en overlapp mellom de som er livredde Ebola (antall døde <10 000) og ikke vil la syke helsearbeidere komme hjem og de som var helt imot vaksine mot svineinfluensa (antall døde noe sånt som 250 000).

Gammel 07-10-14, 09:04   #4
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

I den sektoren jeg jobber nå er naivitet og idealisme nesten blitt negativt ladet eller fnyst av, derfor jeg reagerte. Jeg mener tenker på en handling som utelukkende er styrt av ideelle formål, mens jeg tror disse legene reiser primært av ønske om å hjelp i form av sitt yrke som leger. Ja, noen vil kalle det ren idealisme men jeg tror det også er av drivkraften av yrket sitt om å hjelpe som gjør at folk reiser.

Men er ikke yrkesmessig drivkraft også en form for idealisme? Jeg tenker at idealisme er et fint ord, og tenker at de som velger å reise ned på ingen måte er naive men at de er idealistiske i den forstand at det er holdninger og prinsipper som er drivkraften fremfor økonomiske eller karrieremessige interesser.

Forøvrig så tenker jeg at det er en selvfølge at Norge skal ta seg av sine egne borgere som er smittet av Ebola. Hvorfor i all verden skulle vi i verdens rikeste land osv forvente at noen andre land, f.eks noen av verdens fattigste, skulle ta ansvaret for våre borgere - for å snu FB-trollas logikk på hodet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-14, 09:29   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da tolker vi idealisme forskjellig. Jeg ser på det som en positiv ting, spesielt knyttet opp mot Leger uten grenser. Jeg tenker som Heilo, at det er en form for idealisme i den yrkesmessige drivkraften. Jeg ser ikke på naivitet og idealisme som noe som henger sammen, de jeg kjenner som jobber eller har jobbet for leger uten grenser er langt fra naive. Langt fra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.