Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 12:31   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Forklarer graviditet at vi har 70 % høyere fravær enn menn? Vel, da synes jeg kanskje man bør forske litt på holdninger til det å være gravid.

Vet du, jeg har aldri møtt disse kvinnene som bare sykemelder seg og ligger på sofaen under graviditeten. Jeg tviler ikke på at de finnes, men jeg tror det har sammenheng med utdanningsnivå og holdning til jobb generelt, og ikke er noe som kan kjønnsbestemmes. Jeg tror menn med de samme parameterne også hadde "sykemeldt seg" om de hadde muligheten til det på samme måte som en gravid.

Arbeidstilsynets artikkel (jeg vet du ikke tror på den, men jeg velger nå å henvise til den allikevel) viser at kvinner i stor grad fremdeles er i stillinger som er fysisk harde, og kanskje er vanskeligere å stå i som gravid enn en kontorjobb. I tillegg sluttet kvinner oftere i jobben når de ble gravide, og man går dermed glipp av hvor friske eller syke gravide kvinner var før, fordi de rett og slett ikke var i jobb mens de var gravide. Mens nå så ønsker kvinner å fortsette å jobbe, også når de har blitt gravide og etterpå når de har fått barn, og derfor blir noen av dem sykemeldt. Så det er ikke nødvendigvis slik at gravide i større grad enn før legger seg ned og spiser sjokkis så snart de er smelt på tjukka.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.