|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BabysafeJeg har alltid sagt at jeg ikke skal binde fast mine barn i sengen, men nå ligger altså Mathias i babysafe for første gang....
|
|
|
|
#2 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: BabysafeBrukte det en liten stund med Storebror. Da han lærte å snu seg rundt på magen ble han liggende med hodet rett ned, han snudde sjeldent hodet til siden. Det var flere ganger jeg våknet om natten av lyder han laget med hodet ned i madrassen. Og når vi hadde lagt han var det vips over på magen, og da klarte han ikke å sovne. Han bare skrek. (Når han lå på ryggen sovnet han i løpet av noen minutter.) Eller så ble han liggende med hodet ned. Jeg sto en gang og så på en liten stund, for å se om han ville snu hodet til siden, men det gjorde han ikke. Til slutt måtte jeg snu han rundt ellers ville han ha mistet pusten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: BabysafeVi skulle sikkert ha prøvd babysafe tidligere, for i flere mnd nå har vi stått ved sengen hans og holdt ham på kinnet og gitt smokk for å få ham til å sove. Etterhvert ble det slik at vi måtte gjøre dette på natten og, i opptil 1,5 time om gangen...
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: BabysafeJepp, jeg brukte det en stund til avkommet, med sele i et par mnd. bare, og ellers uten selen.
|
|
|
#6 |
|
Sv: BabysafeI natt sov han fra 19.30 til 06 uten å våkne. Det er fremgang det! Så den posen skadet hvertfall ikke!
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: BabysafeVi brukte pose på lillesøster, men uten å feste den. Hun gikk i fra å våkne 3-8 ganger om natten (og kreve mat) til å sove omtrent natten igjennom fra en natt til den neste. Etter en stund sluttet jeg med posen igjen, og da hadde hun visst lært å sove godt, for etter det har vi hatt lite trøbbel med nattesøvnen (bortsett fra at hun våkner gudsjammerlig tidlig).
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: BabysafeVi brukte det også, men jeg likte det heller ikke. Vi hadde ikke noe valg vi heller, han reiste seg opp absolutt hele tiden, også i søvne og falt sammen igjen inn i sprinkelsengvegger og det ene med det andre. Var umulig å roe ned og ble redd og forvirret fordi han ikke klarte sette seg ordentlig ned selv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: BabysafeVi har også brukt det, mest til storesøster. Hun reiste seg mye opp rundt 5-6 mnd alder, i halvsøvne, og vinglet til hun slo hodet. I posen sov hun som en stein. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BabysafeVi har brukt det til begge og har bare positive erfaringer med den.
|
|
|
#11 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BabysafeBruker pose, men fester den ikke, det tørr jeg ikke. Når de er så store at de snur seg selv har det ingen verdens ting å si at de ligger på magen. E snur seg ofte om natten hun.
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Babysafe
Nei sant det. Men Mathias snur seg aldri tilbake fra mage til rygg + at jeg fant ham med ansiktet rett ned i madrassen en morgen. Han klarer og å reise seg med posen hvis jeg ikke fester den, og da er jo vitsen borte.....
|
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Ja, da hjelper det ikke. Vi prøvde også uten å feste, men det hjalp ikke hos oss. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Sv: BabysafeVi brukte det i en periode da Lillemor var urolig. Tipper hun var rundt 7-8 måneder gammel. Hun fant ikke roen i kroppen, snudde seg rundt men ville ikke ligge sånn og trengte å bli holdt i ro fysisk (hvor brutalt det enn høres ut, hun fikk det mye bedre da). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: BabysafeNoen som har en babysafe til salgs eller?!
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Indeed |
|
|
|
|
|
#17 |
|
søt
Sv: BabysafeHaha, ja egentlig skulle vi hatt den i forrige uke/måned. Ungen er superurolig og står mer enn hun ligger... Men er absolutt interessert! Vi har hytte og så trenger to. Kanskje vi kjøper en på babyshop i morgen i desperasjon men vil gjerne kjøpe brukt.
|
|
|
#18 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: BabysafeHaha, jeg kjenner til desperasjonen! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
søt
Sv: BabysafeNei, bor på nordvestlandet så må nok ha posten til hjelp... Tusen takk altså!
|
![]() |
|
|