Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 10:39   #11
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Hasj øker risikoen for lungekreft, i tillegg til å øke risikoen for psykoser, schizofreni osv.

Man kan naturligvis diskutere om hasj utløser en sårbarhet som ligger latent eller ikke, men jeg vet ikke hvor mye POENG det er i det. Det gjør vel fin liten forskjell for en som er lagt inn på psykiatrisk 22 år gammel. Du vet jo ikke det før du bruker hasj. Tenker man seg at gentest skal fremvises i hasjkiosken?!

I tillegg skal det svært lite til for å bli avhengig (0,8 gram i uka, leste jeg et sted) og det sitter i kroppen opptil 10-14 dager etter at du har røyka.

Nå er jeg veldig fornøyd med at jeg aldri har prøvd å røyke det (og blir mer og mer fornøyd med det for hvert år som går )

Hvis ikke det gjør noe inntrykk, så øker hasj lyst på søtsaker (om ikke du er redd for å bli psykiatrisk pasient, er du vel i det minste redd for å bli tjukk!?! ) og svekker læringsevnen. Kjenner folk med hasjbakgrunn som har sagt at de har vanskeligere for å lære enn før, i et anfall av selvinnsikt, men det er vel empirisk belagt utover det.

Jeg kan ikke se noen som helst grunn til å anta at alkohol ville vært et lovlig produkt hvis det ble introdusert i dag. Men slik det er, er det så rotfestet i kulturer og så mange tjener lovlige penger på det at det er usannsynlig med forbud nå. Jeg kan heller ikke se noen grunn til å tro at et produkt får en lavere utbredelse i befolkningen av å legaliseres og selges over disk. Å gjøre mafiainntjening legal er heller ikke noe poeng for meg. Jeg tenker det vil være en ren gavepakke for mafiaene, deres mål er ikke å være B-gjengen, deres mål er å tjene penger. Er de "hvite", så mye desto bedre.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum

Sist redigert av Charlie : 13-10-14 kl 10:47.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.