|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kjøp løk, folkens!Jeg fikk mine på lørdag, og nå er de satt ut i plen og i krukker. Tenkte jeg skulle grave et bed til dem også, men det stedet jeg hadde sett meg ut var fullt av stein/singel/hard leire, så det blei krukker. Gutta fikk hver sin pose, så nå har storebror lagd lasagnekrukke med rosa, mellombror med blå, og jeg har planta tulipaner i lange baner.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 12-10-14 kl 22:03. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøp løk, folkens!Jeg fikk masse løk (og ranunkler i gave!), men er ikke like rutinert så bedet var ikke ferdig. Lørdag gikk med til gravemaskin og steinstabling, i høljregn, torden og lyn. I dag var alt gjørme. Status nå;
|
|
|
#65 |
|
Epikur
|
Sv: Kjøp løk, folkens!Malama: rådyr, hjort og elg tar kun tulipaner. Ikke noe annet. Og etter hva jeg har hørt er blodmel skremsel.
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Kjøp løk, folkens!
Hvis det er bed der det har vært blomster før (eller noe annet) - ikke så mye. Grav hull, putt løk, tett igjen. Vann. Men tenk litt på ugress etc, det bør lukes bort.
|
|
|
#69 |
|
Whatever, never mind
|
Spør du meg eller generelt? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
I mål
|
Det har vært bed før, men det ganske gammelt da. Sikkert mye dritt i jorda. Hvor dype hull? Hvor tett skal det stå?
Generelt. Men takk for svar! |
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
Sv: Kjøp løk, folkens!Dritt som i jord?
|
|
|
#72 |
|
I mål
|
Dritt som i jord |
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
Sv: Kjøp løk, folkens!Jeg har faktisk plantet ut den blå sekken. I en sinkbalje på størrelse med en babybalje. Plantet de største løkene nederst, la på jord, plantet de som er litt mindre. Osv. Fikk god hjelp av guttene, så kan ikke akkurat skryte på meg at det er systematisk.
|
|
|
#74 |
|
I mål
|
Ja, det kunne vært noe kanskje, i en slags balje? Fin jobb for lillesøster og meg til helgen muligens. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
Ja, de syntes det var veldig gøy. Og så hadde jeg jo lovet dem at dette skulle bli gøy (
|
|
|
#76 |
|
I mål
|
Ja, jeg er bare redd for at løkene blir gravd opp. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp løk, folkens!Blomserbed som er kombinert med kattedo er ikke så veldig gøy
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#80 |
|
Epikur
|
For mye??? Det blir aldri for mye. Aldri. Sett dem tett, en løkbredde i mellom løkene og to løker dypt.
|
![]() |
|
|