|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Synonymer
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Men jeg har hørt at om man er typen til å få grøsninger og angstreaksjoner av sånt, har man ikke sjelden også barn med stålkontroll på ortografi og grammatikk. (Og som ikke har nevneverdige sperrer mot å meddele læreren at h*n er på ville veier.)
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Ja, jeg er som sagt glad for at vi ellers har hatt veldig lite å utsette på henne. Akkurat nå kjenner jeg at det kanskje er greit at de får ny lærer neste år, kan virke som om småtrinnet egner seg best faglig for henne. Og hun er virkelig veldig flink med dem altså. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes det er ganske tragisk om dette er det faglige nivået vi kan forvente av en lærer på småtrinnet.
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig i det, men det er altså den første feilen av graverende art vi har opplevd i disse årene.
Jeg er enig i at det er en tragisk feil, dog tenker jeg at man må ha en noe mer helhetlig opplevelse av situasjonen for å si noe om det faglige nivået som sådan siden vi som sagt ikke har opplevd noe tilsvarende før. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg enig med deg i. Jeg fikk engang mange "OMG sjokk!"-kommentarer på en og/å-feil læreren til Hiawata gjorde i et raskt svar på en mail. Det plager meg virkelig ikke, siden vi aldri har opplevd glipper i undervisning og timeplan. Helheten er viktig, og hvordan vedkommende reagerer på vennlig tilbakemelding om feilen (noe jeg ikke ga, siden det var i en privat Mail. Der anså jeg det som upassende å si noe om en slurvefeil).
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Enig. Men jeg forstår at når man ikke har et forhold til personen over tid, kan sånt virke enda mer ille. Jeg hadde sikkert tenkt det samme selv, og er selvfølgelig glad for at ikke noe tilsvarende skjedde i 1. klasse for da ville jeg sikkert blitt veldig skeptisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Enig i det. For en time siden fikk jeg en hyggelig mail fra en av barnas lærere der hun skriver "sånnt". Jeg kommenterer jo selvsagt ikke den heller - særlig ikke når alt det skriftlige materialet vi har fått til nå, har vært så å si feilfritt. Det har nok gått litt fort 5 minutter før det ringte inn til første time (skjønt akkurat denne typen feil er vel egentlig ikke typisk slurv i mine øyne).
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 14-10-14 kl 09:33. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er veldig godt mulig å ha veldig gode karakterer i norsk, engelsk og matte fra vgs selv med ganske store huller i kunnskapen fra barneskolen. Og fortsatt er det sånn at alt pensum ikke kan dekkes i de årene lærerutdanninga tar og at vi må basere oss på å lære lærerstudenter hvordan de tilegner seg kunnskap og lærer bort igjen framfor at de skal være utlærte når de kommer ut fra høyskolen.
Jeg mente ikke å si noe konkret om denne læreren, men du brukte jo selv dette som et argument for at denne læreren passet best i småskolen på grunn av det faglige nivået.
|
|
![]() |
|
|