|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Teide på TenerifeVi (uten barn) skal til Tenerife og bo i Playa las Americas. Er det verdt å ta turen til Teide? Drar man selv med leiebil? Blir med på en tur av noe slag? Jeg ser at charterselskap har tur, men de er gjerne kombinert med skinnbutikkbesøk osv, det er ikke interessant for oss.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Teide på TenerifeNår skal dere?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Teide på TenerifeVi hadde leiebil, ikke minst for å være ved heisen før de store charter bussene kom. Vilaflor er en fin by å besøke på vei til eller fra. Veien opp er vakker og på platået er det vakkert og verdt å stoppe.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 14-10-14 kl 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Teide på TenerifeVar der for 10 år siden, vi også leide leiebil. Fin kjøretur synes jeg! Synes definitivt det var verdt et besøk, greit å se noe annet enn stranden
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Teide på TenerifeJa Teide er verd turen! Vi har vært der to ganger, en gang med buss og en gang med leiebil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Teide på TenerifeKabelbane er sånn oppi lufta? Noen jeg skal med har høydeskrekk, så det tror jeg utgår...
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Teide på Tenerife
Kabelbanen er sånn opp i lufta og den gjør en stigning på Ca 1000 meter og er ikke av de mest snille kabelbanene. Vi hadde også med noen med høydeskrekk. Det som er fint er at det er bra å være der hvor kabelbanene starter også. Veldig fint også der og man kan gå på lavafeltene og det er en liten kafé der. Banen er verd turen for dem som tør og om man er der utenom kø så tar ikke turen opp og ned lenger tid enn at folk kan vente nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Teide på TenerifeSier som andre her - absolutt verdt ett besøk. Men ta med varme klær! Vi var der i mars/april (påske) og det var bitende kaldt på toppen der.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Teide på TenerifeFå med dere mascadalen også
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Teide på TenerifeJeg kjørte opp og ned via Vilaflor byen. Det var svingete i den forstand at barna klaget på bilsyke. Opel Corsa tok liten plass på veien og føltes ikke ukomfortabelt for meg. De lokale blinker med venstre lys, det gjorde jeg også for å slippe folk forbi, og de var hyggelig og vinket.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 15-10-14 kl 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|