Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Juleshopping, i Riga?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-14, 11:34   #14
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Vi har vært i Riga på juleshopping, og har veldig gode minner derfra (nå skyldes det nok i hovedsak at det var den siste turen jeg, søsteren min og mamma tok sammen før hun ble alvorlig syk, men okke som er det en fin by med nydelig jugendsk arkitektur og små forhold).

Siden elva går gjennom byen er det nokså rått der så det er greit å ha med seg gode klær og varme sko. Spa-behandlinger er billig, og tar du toget ut av byen til Jurmala befinner du deg straks i et spamekka.

Likeså er skinn- og lærprodukter billig så her kan du finne fine skinnvesker og -hansker, i tillegg til ullprodukter. Vi fant aldri markedet, men handlet i gaten, samt kjøpesentrene som er nevnt (i alle fall det store, men mener bestemt at vi var innom et mindre også). Der fant jeg mye fin jule(tre)pynt. Det finnes også en del antikvitetsforretninger hvor man kan gjøre noen fine kupp til de som liker sånt.

Og så vil jeg anbefale en visitt til Nasjonalballetten. Som regel holder det å bestille billetter når man ankommer byen. Vi så Anna Karenina, og den var helt nydelig! Og så finnes det eget tehus midt i elva som er verdt et besøk, samt flere små kaffehus.

Absolutt et godt valg av reisemål, vil jeg påstå, men kanskje ikke byen med det største utvalget.

Har flere venninner som har dratt til Gdansk de siste årene, og har vært veldig fornøyde der, men jeg aner for så vidt ikke så mye om shoppingmuligheten annet enn klesmessig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.