Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminker du deg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor ofte sminker du deg?
Hver dag 132 55,46%
Noen ganger i uken 44 18,49%
En sjelden gang 48 20,17%
Aldri 14 5,88%
Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-14, 18:55   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminker du deg?

Jeg sminket meg aldri før, men har begynt å sminke øynene på jobb. Dette fordi jeg er overfladisk nok til å like at jeg får posetive kommentarer når jeg gjør det.

Gammel 18-10-14, 18:57   #82
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

De dagene jeg skal på jobb, ja. Ellers, stort sett nei. Med unntak av fest.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 19:00   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

De dagene jeg skal på jobb, ja. Ellers, stort sett nei. Med unntak av fest.

Bildet du har, er det fra jobb eller fest?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 19:04   #84
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er fra fest! Fin? :P

Gammel 18-10-14, 19:05   #85
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelig flott festmakeup!

Gammel 18-10-14, 19:14   #86
Nå også i farger

Standard

Ser du er god på smokey eyes også!
Vi burde gå på fest sammen!

Gammel 18-10-14, 19:14   #87
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Siden det er flere som mener at de ser "trøtte og blasse ut" uten sminke, betyr det at dere også tenker at vi som ikke bruker sminke til hverdags også ser trøtte og blasse ut hele tiden, eller er det mer en følelse pga at dere er vant med å se eget ansikt med sminke?

Jeg har alltid vært sminket, usminket har jeg fått høre at jeg ser trøtt ut. Men ikke denne sommeren, jeg er brun og litt grevling etter all sykling og soling med briller.

Jeg har alltid sminket meg lite og raskt. Men jeg valgte full pakke til en opptreden på scenen foran 400 mennesker i januar. Jeg ble overrasket når en kollega på kvelden spurte om jeg hadde sminket meg selv, ja så klart. Men gjorde det virkelig slik forskjell lurer jeg på.

Gammel 18-10-14, 19:16   #88
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ser du er god på smokey eyes også!
Vi burde gå på fest sammen!

Enig! Når jeg skal på fest pleier jeg forresten å nappe litt hår fra overleppen også.

Gammel 18-10-14, 20:22   #89
Nå også i farger

Standard

Neineinei, det er inn med hår i disse dager!

Gammel 18-10-14, 20:25   #90
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Neineinei, det er inn med hår i disse dager!

Du burde flette det heller.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 20:41   #91
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hver dag mascara og oftest øyeskygge.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 21:42   #92
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker det hver eneste dag.

Jeg synes det aller fleste er penere med litt sminke en uten. *politisk ukorrekt*

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:03   #93
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Hver dag.
Da er det mascara, øyenskygge, øyenbrynskygge, litt rouge og leppestift. Det tar toppen fem minutter.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:19   #94
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Bare når jeg skal på skikkelig flotte fester, som f.eks. bryllup eller om jeg føler for det, på vanlige fester, men det er sjelden. Bruker ingenting i det daglige, utenom leppepomade.
Har en mann som ikke liker sminke i det hele tatt, men jeg tror ikke det har så mye å si egentlig. Jeg sminker meg jo som sagt en gang i blant, og det sier han ikke noe på Jeg har aldri følt behovet for å sminke meg i det daglige, enkelt og greit.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:24   #95
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg bruker det hver eneste dag.

Jeg synes det aller fleste er penere med litt sminke en uten. *politisk ukorrekt*

Det er jeg faktisk enig med deg i, merkelig nok.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:26   #96
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, hver dag. Skal jeg bare daffe helt alene inne en søndag, så gidder jeg ikke.
Men til vanlig så bruker jeg øyebrynsblyant, CC-krem, rouge, highligher og mascara. Så kommer det an på hvor god tid jeg har og hva jeg føler for om jeg bruker bare en eyeliner, ingen ting eller bruker 1-2 øyenskygger. Og evt lipgloss.

Husk at foundation ikke bare er for å evt få en jevnere hud. Det er også beskyttelse for huden. Med foundation så vil forurensing og andre urenheter sette seg i den og ikke i huden. Og når du da vasker av deg sminken på kvelden så forsvinner også alt som har satt seg i foundation og som da ikke har satt seg i huden din.

Gammel 18-10-14, 23:42   #97
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sminker meg stort sett bare når jeg skal på fest. Hender en sjelden gang at jeg føler for å ha maskara på jobb, men det er uhyre sjeldent.

Gammel 18-10-14, 23:44   #98
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ja, hver dag. Skal jeg bare daffe helt alene inne en søndag, så gidder jeg ikke.
Men til vanlig så bruker jeg øyebrynsblyant, CC-krem, rouge, highligher og mascara. Så kommer det an på hvor god tid jeg har og hva jeg føler for om jeg bruker bare en eyeliner, ingen ting eller bruker 1-2 øyenskygger. Og evt lipgloss.

Husk at foundation ikke bare er for å evt få en jevnere hud. Det er også beskyttelse for huden. Med foundation så vil forurensing og andre urenheter sette seg i den og ikke i huden. Og når du da vasker av deg sminken på kvelden så forsvinner også alt som har satt seg i foundation og som da ikke har satt seg i huden din.

Dette forutsetter at foundation i seg selv er inert og ikke påvirker huden i negativ retning. Hvilket forutsetter at man har en hud som ikke reagerer negativt på å få mineraler/kjemikalier på seg. Jeg tar ikke for gitt at foundation er bedre for huden enn forurensning.

Gammel 18-10-14, 23:48   #99
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte hver dag. Men om jeg kun skal være hjemme, gå i marka, trene, gå på butikken, kan jeg godt la være. Jeg bruker ellers eyeliner, mascara, concealer under øynene, dekkrem på kviser etc, samt mineralpudderfoundation og lipgloss/leppestift. Til fest i tillegg rouge og øyenskygge. Hele ferien gikk jeg uten noe, kun litt lipgloss på kveldene. Har mørke vipper og bryn, men ujevn hudtone etter mye hudproblemer i ungdommen og videre utover nesten til nå. Trives best med jevn, litt matt hud, den blir veldig blank utover dagen med bar hud.

Gammel 19-10-14, 00:24   #100
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette forutsetter at foundation i seg selv er inert og ikke påvirker huden i negativ retning. Hvilket forutsetter at man har en hud som ikke reagerer negativt på å få mineraler/kjemikalier på seg. Jeg tar ikke for gitt at foundation er bedre for huden enn forurensning.

Selvsagt. Men nå regner jeg med at folk ikke bruker produkter de reagerer på for da er det selvsagt bedre uten.

Jeg har faktisk blitt bedre i huden etter at jeg begynte å bruke foundation hver dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.