|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flere privatskoler - påvirker det dine valg?Lisa: Jeg er veldig prinsippielt enig med deg, men jeg kjenner at prinsippene sitter veldig løst når det kommer til egne ungers skolegang. Nærungdomsskolen er på rett vei, men om det går fort nok er jeg usikker på.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere privatskoler - påvirker det dine valg?
Å få godkjenning til å starte privatskole er ikke vanskelig. De kravene du nevner kommer hvis privatskolen skal ha statsstøtte - dvs. at de får 85 % dekning i forhold til hva offentlig skole får per elev.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg skjønner veldig godt hva du mener i forhold til valg vi må ta for egne unger. Men jeg tenker på f.eks Tøyen skole, som nå endelig er på rett vei og har blitt et naturlig valg for mange familier i nærmiljøet (vi merker godt på vår skole at ikke like mange elever søkes vekk fra Tøyen lenger). Hvis det hadde blitt etablert en Montessoriskole på Tøyen for noen år siden tror jeg neppe det som skjer i dag ville ha skjedd. Veldig mange av de skolene med dårlig rykte i Oslo har det blitt jobbet veldig systematisk med i forhold til å bedre rykte og resultater. Jeg synes det er utrolig flott å se hvordan dette arbeidet gir gevinst, men det tar veldig lang tid og er svært krevende.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere privatskoler - påvirker det dine valg?Det er ikke noe tema for barne- og ungdomsskole her. Men det er jo fordi jeg vet at det er bra kvalitet på skolene som sogner til her.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Nei, du må inn på de ulike skolene å se. St. Sunniva koster f.eks. 1900,- i måneden på ungdomskolenivå, KG koster 16.000 i året på VGS, Steinerskolen koster mellom 20-25.000 i året.
![]() |
|
|