|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Skulle du inngripe? | |||
| Ja, jeg tror faktisk det. |
|
82 | 95,35% |
| Nei, jeg er ikke typen til det. |
|
3 | 3,49% |
| Nei, men jeg skal sterkt vurdere det fremover. |
|
1 | 1,16% |
| Agurk |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvem bryr seg?Jeg har akkurat sett på programmet "Hvem bryr seg?" på TV2. Det er Klaus Sonstads nye program. Der var det en episode der tre jenter mobbet en jente veldig høylytt og hardt med ord som at hun ikke burde leve osv. 79 mennesker gikk forbi, 8 gikk frem og prøvde å stoppe. Jentene spilte veldig bra. Sist redigert av Pelen : 23-10-14 kl 21:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg er en som bryr meg/griper inn. Litt for ofte, vil sikkert noen si, og jeg har havnet opp i situasjoner som har blitt veldig ubehagelige for meg på grunn av min inngripen, men det får så være. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvem bryr seg?Jeg er "redd" tenåringer etter mange år som mobbeoffer, men jeg tror da jeg ville gjort noe. Om ikke annet ringt mannen og fått litt støtte før jeg kvinnet meg opp.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg fordrar ikke slikt mobbing, og alle klørne kommer ut når jeg ser slikt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvem bryr seg?Ja, jeg er en som griper inn. Jeg fikk vondt i magen bare av reklamen for det programmet. Jeg fatter ikke at folk kan gå rett forbi.
|
|
|
|
#6 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg hadde grepet inn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg skal ikke påstå at jeg hadde turt å gripe inn i alle mulige situasjoner, men akkurat den med de jentene hadde jeg garantert grepet inn i. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvem bryr seg?Ja, jeg griper inn. Et par ganger for å stoppe vold, og den ene gangen var jeg redd i lang tid etterpå. Men jeg klarer ikke å se sånt uten å gjøre noe.
|
|
|
#10 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg har aldri opplevd sånne situasjoner som ble vist i programmet, men jeg hadde definitivt grepet inn. Det er så viktig å bry seg! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Sv: Hvem bryr seg?Jeg hadde nok grepet inn. Har gjort det i flere situasjoner. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg griper høylydt inn - noe flere har fått erfare.
|
|
|
#13 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg bryr meg, men er for feig. Men jeg tror kanskje jeg har blitt litt tøffere nå som jeg har barn selv, så kanskje jeg faktisk tør neste gang jeg har muligheten.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg er usikker på om jeg hadde grepet inn i en situasjon der voksne menn sloss, rett og slett fordi sjansen til å bli skadet er så stor. (Men ringe politiet hadde jeg glatt gjort.) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?For noen år si var jeg på veg for å levere barna i barnehagen, jeg måtte kjøre forbi barneskolen. Bak skolen står det to gutter og sparker og slår på en tredje som står i en krok. Jeg springer ut av bilen og skriker etter de, mobberne forsvinner jo raskt. Han som sto igjen sa alt gikk bra og ønsket ikke jeg skule hjelpe med noe.
|
|
|
|
#18 |
|
Klar
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg har ikke sett programmet, bare reklamen, men jeg har brydd meg og blandet meg tidligere i tilsvarende situasjoner. Jeg er ikke flink på å si de riktige tingene, så særlig pedagisk innblanding blir det ikke, men jeg klarer ikke å gå forbi uten å gjøre noe. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvem bryr seg?
Noen av oss tør rett og slett ikke.
|