Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?
Her brukes ullklærne to dager på rad dersom de ikke har flekker som går bort når jeg går over med en klut, eller dersom de lukter interessant, som Tallulah så fint beskriver det Jeg kan også bruke de to dager på rad med mindre jeg er ute og går tur og svetter i dem da.
Selv om ull er selvrensende synes jeg de blir litt "fettete" og "støvete" ved flere dagers bruk uten å bli skylt (har til gode å travgå i samme ullklærne mer enn et par dager etter hverandre selv, men ser det på pasienter som bruker ull og gjerne sitter i ro og allikevel kjennes plaggene skitne ut etter et par-tre dagers bruk).
Det aller, aller mykeste, kjøpte ullplagget vi har hatt er en Noa Noa ulltrøye som Storesøster har. Den er vanvittig myk og fin, men til gjengjeld vanvittig i prisen også. Jeg synes vanligvis ikke at Nøstebarn og dyrere, ubehandlet ull (eller hva det nå heter :trøtt: ) er bedre. Snarere blir det fortere flekkete/misfarget, i tillegg til at det ikke er så slitesterkt som blandingsull/mer behandlet ull. Men isolasjonsevnen er muligens større da. Jeg synes uansett den blir for grov til at den er behagelig på, men ull/silke-blandingen er jo deilig da.
Godt fornøyde med PR-ullen her også, med andre ord.
|