|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Skulle du inngripe? | |||
| Ja, jeg tror faktisk det. |
|
82 | 95,35% |
| Nei, jeg er ikke typen til det. |
|
3 | 3,49% |
| Nei, men jeg skal sterkt vurdere det fremover. |
|
1 | 1,16% |
| Agurk |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg tror og håper jeg ville grepet inn - jeg har aldri vært i en slik situasjon, med unntak av en ekkel episode hvor jeg kom over en mann som skjelte ut kjæresten sin på det groveste, og var truende overfor henne. Han var stor og veldig sint, kjæresten gråt og var tydelig redd.
|
|
|
#43 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg er ganske sikker på at jeg hadde grepet inn ved disse jentene. Jeg har grepet inn i liknende situasjoner før og håper jeg hadde gjort det her også.
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg har ikke sett programmet, men så reklamen for det.
|
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg er troende til å ikke oppfatte ting, for jeg kan være ganske sløv, så da kunne jeg blitt en av de 79.
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg husker jeg og ex stoppet ved en mann som lå i gata her i byen. Han hadde faktisk fått et lite illebefinnene, men vi fikk han opp sammen. Og valgte, etter hans ønske, å bestille en taxi til sykehuset.
|
|
|
#47 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvem bryr seg?
Den aktuelle situasjonen gikk det liksom ikke an å få med seg mener jeg. De jentene var både fysiske og veldig høylytt. Og det var tydelig at folk faktisk så/hørte de, men valgte å gå videre.
|
|
|
#48 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem bryr seg?Mange går jo med lyd på ørene eller øynene på mobilen eller begge deler.
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem bryr seg?Og så syns jeg nesten synd på han dansken på slutten der - han var så rasende at han nesten ikke klarte å snakke, og det tok tydelig litt tid før han fikk ned pulsen igjen.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Har ikke sett tv-programmet. Sist redigert av Christa : 24-10-14 kl 11:07. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#52 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg griper inn i slike situasjoner som den over så lenge jeg føler meg rimelig trygg på at jeg ikke kan bli utsatt for vold selv, da tilkaller jeg hjelp. Jeg er ikke flink til å si det rette ordene, til det blir jeg for sint.
|
|
|
|
#53 |
|
biffvase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Jeg sjekker ikke alle jeg går forbi som ligger på parkbenker etc. Ligger de på gaten eller fortauet gjør jeg det, men ligger de på en benk skal jeg innrømme at jeg ikke tør å sjekke. De kan være sovende og bli aggressive av å bli vekket.
|
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det er jeg egentligen enig i. Den mannen vi prøvde vekke skalv og det var tydlig at det var noe som var feil. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bryr seg?Ja det hadde jeg. Så ikke programmet men har sett flere lignende ekspriment haugevis på youtube. Og kjenner igjen scenario fra yrkeslivet.
|
|
|
#56 |
|
Hvor: Tromsø
Sv: Hvem bryr seg?Jeg har aldri opplevd situasjoner som i HI, men jeg håper i hvert fall jeg hadde fått meg til å gripe inn.
|
|
|
#57 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg vet at jeg ville hjulpet - jeg har gjort det ved flere anledninger. Og jeg synes også det er rart å ikke hjelpe fordi folk er ruset/fulle - det er jo farlig å være så ruset eller full at man ikke kan stå på bena! Jeg spør, da - om de trenger hjelp. Hvis de svarer greit for seg og sier at de ikke trenger hjelp, går jeg videre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg sendte en e-post til alle foreldrene i Herremannes klasse om dette programmet. Jeg anbefalte dem å se det sammen med barna og diskutere mobbing og hva barna kan gjøre om de ser noe lignende. I dette tilfellet så blir det å si i fra til en voksen og få den til å gjøre noe ettersom disse barna går i 6. klasse og jentene var veldig aggresive. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg har grepet inn noen ganger og i tilfellene her håper jeg at jeg hadde grepet inn. Jeg er ikke så veldig redd for å gripe inn i seg selv. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Pauset
|
Sv: Hvem bryr seg?Jeg bryr meg visstnok litt for mye noen ganger, i følge poden. |
|
|
|
![]() |
|
|