|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner- Kjøpt meg en tomt og bygd et hus sånn at jeg fikk det akkurat sånn som jeg og ungene ville. Så ville jeg kjøpt et hus til eksmannen min i nærheten, sånn at ungene kunne gått som de ville mellom husene våre.
|
|
|
#42 |
|
Epikur
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner127 millioner!
|
|
|
#43 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner
Jeg kjenner meg litt igjen altså.
|
|
|
#44 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde i hvert fall sluttet å jobbe og begynt med deltidsstudier. Jeg skulle bare lært meg morsomme ting som jeg ikke nødvendigvis skulle bruke til noe som helst annet enn å glede meg. Mer tid til å følge opp ungene, mer tid til å stille opp i nærmiljøet. Reiser. En ny bil, Volvoen fra 1998 ville blitt pensjonist. Helt sikkert. Oppussing og nye vinduer i den delen av huset vi ikke gjorde noe med i Den Store Oppussingen måtte vi også fått til.
|
|
|
#45 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDet aller første som hadde skjedd var at mannen hadde sluttet i jobben sin og vi endelig var fri fra den mangeårige belastningen hans yrkesliv har vært for oss begge.
|
|
|
|
#46 |
|
can-jur
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerBygd om fjøset og bygd flott sauefjøs.
|
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg vet ikke - i og med at jeg aldri spiller, så er det enda mer utopisk enn for andre.
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerOi, det er jeg litt usikker på. Først hadde vi betalt ned gjeld, og så kjøpt oss to nye biler: 1 sikker, ny syvseter og 1 elbil. Og hytte har vi lyst på, men for 120-et-eller-annet som måtte være igjen hadde vi hatt råd til å bygge den selv mot at noen fagkyndige hadde hatt overoppsikten. Det hadde drysset såpass mye på nærmeste familie at de skulle slippe å bekymre seg økonomisk i overskuelig framtid. Jeg hadde også startet et legat hvor ufrivillig barnløse kunne ha søkt om støtte dersom de hadde hatt problemer med å dekke egenandelen på 16 500 ++ selv (det er i alle fall alltid noe jeg har tenkt å gi til om jeg skulle ha vunnet), og det skulle ha gått en god brorpart til veldedige formål, men vi hadde nok investert først for så å gi av avkastningene. Og så hadde vi nok reist litt mer, men ikke uhorvelig mye (skal jo reise når vi blir pensjonister |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde sluttet i jobben min og startet på legestudie. Bare fordi liksom, fordi jeg har lyst. Og så ville jeg kjøpt ei fjellhytte, et sommeehus i varmere strøk og reist masse, masse, masse. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerBlitt investor (eid spillere) eller kjøpt opp en fotballklubb! Med en sånn fantasisum så kan man jo like godt gjøre noe sprøtt!
|
|
|
#52 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Er du meg?
|
|
|
#53 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner- søkt et års permisjon fra jobb, for å se om jeg hadde klart å finne bedre løsninger/føle bedre mestring av utfordringer vi har her hjemme. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Audacious
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde flyttet tilbake til hippieland for et år eller to, reist masse, gitt bort noen millioner til gode prosjekter, og leid inn hjelp til alt jeg nå fortviler over at koster meg for mye krefter/smerter eller ikke får gjort i hus og hage.
|
|
|
#55 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerI wish... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerFlyttet og reist mye mer. Tatt litt permisjon fra jobb, om de ville latt meg få lov. Tatt mer utdanning. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerAller først hadde jeg reist på ferie. Har ikke hatt skikkelig ferie på flere år. Så hadde jeg kjøpt/bygget det perfekte huset. Deretter hadde jeg startet en bedrift der overskuddet skulle gått til et godt formål, og jeg ville ha ansatt folk som ellers sliter med å få seg jobb av forskjellige grunner. Akkurat hva slags bedrift og hvilket formål aner jeg ikke, men det hadde jeg nok funnet ut av.
|
|
|
#60 |
|
|
Jeg mener bestemt at man ikke må skatte for lottopenger, men rentene må du selvsagt skatte for. Og så får man formueskatt og den nedgangen som regjeringen har gitt den går i null om du kjøper næringseiendom eller bolig til utleie ettersom ligningsverdien på den typen eiendom har økt tilsvarende det eiendomsskatten har gått ned. |
|
|
|
![]() |
|
|