Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Seksuell trakassering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-14, 09:12   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Det mest ekstreme opplevde jeg og en venninne i USA. De ukene vi var der var akkurat dette så ubehagelig at det begrenset aktivitetene våre. Skulle vi på stranda (påkledd) hoiet og ropte 5-6 stillasarbeidere mens vi parkerte bilen, menn hang ut av vinduet og antastet oss på motorveien, tlf ringte på hotellrommet, døra ble hamret på av menn som gikk forbi, vi ble forfulgt av en bil menn som ville ha oss med på fest på gata osv osv. Det er noe av det mest slitsomme jeg har opplevd, har ikke vært i nærheten andre steder.

Gammel 31-10-14, 09:14   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Og ingenting av dette skjedde nattestid. I Norge kan jeg få tilrop på byen om natta, men sjelden/ aldri på dagtid. USA, derimot...det skjedde dog kun når vi var alene, aldri da min onkel var med oss.

Gammel 31-10-14, 09:27   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg ville nok ikke følt meg trakkasert fordi noen satt på en benk og sa "How you doin, miss?" idet jeg går forbi.

Jeg vil absolutt kunne oppfatte det som slitsomt, for det er ikke noe som blir sagt bare for å være hyggelig, det har en helt klar seksuell undertone.

Sist jeg var i USA kjøpte jeg en shorts som jeg gikk i en dag. Ikke en kort-kort variant, men litt ned på låret. Etter å ha gått en halv dag rundt i New York alene i denne gikk jeg hjem og skiftet, fordi oppmerksomheten ble ubehagelig. Her hjemme tror jeg ikke noen hadde leet et øyelokk om de hadde sett meg i den.

Jeg har også en britisk venninne som bor i New York, og hun forteller at det er helt annen virkelighet når det kommer til oppmerksomhet der enn i Skandinavia og England.

Det er noe med den oppfattelsen av at kvinner skal være glad for all oppmerksomhet, og at menn har rett på å vurdere oss som jeg finner ubehagelig. En gang møtte jeg en jobbkontakt som jeg hadde snakket mye med på telefon, og etter litt høflighetsfraser slenger han på ..."også var du j så søt!". Jeg likte det ikke i det hele tatt, men den er vanskelig å "ta". Burde jeg ikke bli glad for et kompliment, liksom? Greia var at det var utenfor kontekst, og det var ikke relevant for vår relasjon om jeg var søt eller ikke. Det er det samme med disse mennene, de tar seg retten til å rope ut sin vurdering av denne dama, uten at det egentlig er relevant for deres relasjon.Og ja, "Hey girl" og "How ya doin'" er definitivt vurderinger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 09:30   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er noe med den oppfattelsen av at kvinner skal være glad for all oppmerksomhet, og at menn har rett på å vurdere oss som jeg finner ubehagelig. En gang møtte jeg en jobbkontakt som jeg hadde snakket mye med på telefon, og etter litt høflighetsfraser slenger han på ..."også var du j så søt!". Jeg likte det ikke i det hele tatt, men den er vanskelig å "ta". Burde jeg ikke bli glad for et kompliment, liksom? Greia var at det var utenfor kontekst, og det var ikke relevant for vår relasjon om jeg var søt eller ikke. Det er det samme med disse mennene, de tar seg retten til å rope ut sin vurdering av denne dama, uten at det egentlig er relevant for deres relasjon.

Så bra sagt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.