|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Ansiktsvask for preteensSnuppa blir snart 10 år, og har begynt å få litt kviser. Det er ikke så mye, men det er litt og hun liker det ikke. Det har helt sikkert skjedd mye på den fronten siden jeg måtte begynne å vaske ansiktet mitt med mer enn vann.
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensVi er foreløpig kun på spray`en i denne serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg hadde nylig en tråd om dette. Vi endte opp med det produktet jeg spurte om erfaringer med, Clean Start fra Dermalogica. Fornøyd så langt!
![]() |
#4 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensApotekene har fine serier for ung hud, Vichy sin grønne, Dermalogicas ClearStart, La Roche-Posays Effaclar, er dem jeg foretrekker for min 13-åring. Mild ansiktsvask og toner (ansiktsvann) uten alkohol, lett fuktighetskrem med aktive ingredienser. En leirebasert maske en gang i mellom.
![]() |
#5 |
anglofil
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensHer er tråden forresten:
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensMin 12-åring er ganske bedagelig anlagt, hun må ha wipes eller pads for å gidde. Jeg kjøpte fancy hudpleieserie på apoteket, men det ble litt for komplisert med tre trinn gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg tror heller ikke at tre trinn er gjennomførbart for henne. Derfor tenkte jeg å fokusere på ansiktsvask i første omgang. Vi har apotek rett over gata for der vi bor, så jeg kan ta henne med dit i ettermiddag. Vi kan håpe at de har Clear Start.
![]() |
![]() |
#8 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg kjøpte for øvrig noen renseservietter med lett skrubbeeffekt på den ene siden, fra Ole Henriksen på taxfree nå sist, de er supre! Jeg har fortsatt tendenser til tenåringshud, disse renser, skrubber og toner, mye i ett. Kostet 119 kr taxfree. Grønn pakning, Grease Relief Refine Pores Cleansing Cloths.
1997, 2001 & 2006 Sist redigert av Addison : 03-11-14 kl 10:01. Årsak: flere detaljer med |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensKanskje jeg må skaffe noe sånn til 13-åringen. Jeg har aldri vært plaget med uren hud selv i særlig grad så dette har jeg ikke tenkt på.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteens
Jeg har heller ikke vært nevneverdig plaget av uren hud. Det har jo vært noen kviser opp gjennom årene, men jeg kjenner at jeg ble litt skremt av at det skal komme kviser i flertall hos henne som fremdeles bare er 9 år. Så da tenkte jeg at det kunne være greit å legge opp til litt ekstra gode rutiner på stell av huden.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensMin niåring bruker Clean start.
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg ser det er antydning til uren hud hos eldste. Derfor er det nok lurt med noe slik. Ikke bare fordi hun er i riktig alder. Selv husker jeg at jeg oppdaget skrubbing av hun på ungdomsskolen en gang.
![]() |
#13 |
Teller ned
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg ville kontaktet hudlege før jeg begynte å "eksperimentere" med så ung hud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteens
Og hva legger du i begrepet eksperimentere? Synes du det er for mye å kjøpe ansiktsvask?
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensHar det nettopp dukket opp? For i så fall, følg med på om det er starten på noe som går. Hassel har fått to kviser på haka, og vi frykter det er brennkopper eller noe annet smittsomt.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensNei, dette har pågått en stund. Hun har hatt bittesmå kviser til og fra i noen måneder, men nå er det flere av dem og det er alltid noen der.
![]() |
![]() |
#18 |
Teller ned
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg brukte hermetegn. Hvis du får samme nytten med vann, så synes jeg det er tåpelig å bruke uttørkende remedier på så ung hud, men som sagt det er min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensJeg veit lite om kvisete hud, og er fullstendig mottagelig for tips. Det er ikke voldsomme mengder, men det er nå småkviser til enhver tid. Hun har hele tiden vasket med vann og jeg tenkte derfor at det kunne være lurt med noe litt mer effektiv når som huden tydeligvis ikke klarer å "rydde opp selv". Men det er godt mulig at jeg tar feil. Hun er jo veldig ung.
![]() |
![]() |
#20 |
anglofil
![]() Sv: Ansiktsvask for preteensVel, jeg stod på apoteket på Storo for et par uker siden og prøvde å overtale 11 åringen at hun er for ung til slik produkter, selv var jeg 13-15 år osv osv. Hun som jobbet der, som var på min egen alder, minnet meg på at vi kan trekke fra 2-3 år på dagens generasjon når vi sammenligner med oss selv på det aller meste. Mange kommer i tenårene tidligere, får stadig menstruasjon tidligere og naturlig nok også uren hud.
![]() |
|
|