Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nytt regelverk for merking av matvarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 10:40   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt regelverk for merking av matvarer

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er veldig glad for bedre merking. Jeg synes dog merkingen er god på emballert mat. På hvilken måte blir dette endret?

Det er dog et problem på ferie, ikke lett å skjønne gresk, feks. Og veldig mye var merket på gresk.

På Sunwing var de kjempeflinke på buffeter/ restauranter. I København måtte jeg traske rundt på utallige bakerier for å finne noe minsten kunne spise. De visste ikke hva som var i bakevarene eller isen og kunne ikke skjønne problemet. Det var det flere som ga uttrykk for.

Så veldig flott at det blir mer fokus på dette.

Jeg tror ikke vi kommer til å se så stor forskjell fra hvordan det er i dag siden dette regelverket har vært et krav innen EU i flere år, og de store produsentene er veldig EU-tilpasset.

Det jeg tror vi kommer til å merke det på er matvarer fra småskal/lokale produsenter, samt at innholdsdeklarasjonen blir litt mer omfattende, men tydeligere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.