Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi egentlig på ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 23:36   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal vi egentlig på ferie?

Først ville jeg til Sicilia, så til Hellas og så til Spania. Nå vet jeg ikke lenger. Egentlig vil jeg en måned til Japan eller Cuba, men det går ikke.

Det jeg vil ha er følgende:
Fantastisk strand med helt klart vann og lite bølger. Ikke steinstrand.
Mulighet til å leie eget hus.
Ett eller annet naturgreier eller kulturelt jeg kan titte på.
Noen gode spisesteder.
Noen fine utflukter.
Relativt lett å komme seg dit.
Ikke for dyrt.

Kreta? Fastlandshellas? Italia? Spania? Mallorca?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:52   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor skal vi egentlig på ferie?

San Sebastian? Jeg har ikke vært der, men det fyller mange av kriteriene dine trur eg.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:58   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er absolutt et sted jeg vil tilbake til! Jeg var der som barn. Men det er dessverre iskaldt å bade der, og digre bølger.

Gammel 06-11-14, 00:35   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

San Sebastian i kombinasjon med Bilbao (ca. en drøy times kjøretur unna San Sebastian)? Jeg har aldri vært der, men en venninne har og det var visst fantastisk. Fine strender, litt kaldere enn rundt middelhavet (jeg tror gjennomsnittstemperaturen er rundt 24 grader i juli). Jeg tror det er mange muligheter til både opplevelser og turer ut derfa. Det er jo et stort surfemiljø der om man liker slikt. I og rundt San Sebastian har man jo også den nest høyeste tettheten av Michelinstjerner i verden, og det er jo bra, men dette gjør visstnok at utvalget av gode restauranter uten stjerner, med lavere priser, visstnok er stort om man vi ut å spise.

Bilbao har jo Guggenheim og sikkert enda mer.

Gammel 06-11-14, 00:36   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha. Jeg og Hot Lips tenkte det samme

Gammel 06-11-14, 06:06   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sør Frankrike - Côte d'Azur/Provence. Jeg er dypt og inderlig forelsket og kjenner jeg må se mer - mye mer!
Men her er det mulighet til å leie leiligheter/hus, bil, kort og billig flytur til Nice. Mengder små og koselige restauranter, mye å se, kort vei til havet.

Sist redigert av Fløyel : 06-11-14 kl 06:12.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 07:32   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Sør Frankrike - Côte d'Azur/Provence. Jeg er dypt og inderlig forelsket og kjenner jeg må se mer - mye mer!
Men her er det mulighet til å leie leiligheter/hus, bil, kort og billig flytur til Nice. Mengder små og koselige restauranter, mye å se, kort vei til havet.

Men det er ikke fantastiske strender med klart vann og lite bølger. Deilige strender, på sitt vis, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 07:43   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke i Nice, men stranden i Cannes syntes jeg var fin, men ikke så fin som Siesta Keys, men hva sammenligner man med?

Gammel 06-11-14, 07:51   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vestkysten av Kypros, rundt Paphos, har nydelige strender med fantastisk vann. Men hvorvidt man kan leie hus som ligger rett ved en slik Strand, aner jeg ikke. Jeg vil tro at noen av de greske øyene også oppfyller strandønsket ditt. Jeg har vært mye på den franske rivieraen, og liker meg godt der, men synes ikke strendene er fantastiske. :kresen: Jeg har hørt at Korsika skal ha noen perler, men der har jeg ikke vært.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:28   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Pluss for Frankrike: god mat. Pluss for Hellas: flotte strender.

Gammel 06-11-14, 08:32   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at Kreta tilfredsstiller kriteriene dine, men det er kanskje fordi jeg er så veldig godt kjent?

På Kreta er både sand- og steinstrender, da. Så man må undersøke litt. Ved pappas hus er det en bitteliten sandstrand hvor det bare er grekere og oss nesten midt i sentrum av Chania.

Gammel 06-11-14, 08:46   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, Kreta kan kanskje være noe? Hvor på Kreta er det bra? Jeg har aldri vært på noen av de greske øyene, bare fastlandet.

Gammel 06-11-14, 08:47   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er absolutt et sted jeg vil tilbake til! Jeg var der som barn. Men det er dessverre iskaldt å bade der, og digre bølger.

Jeg var i San Seb i sommer, og det var hverken iskaldt eller store bølger. Vannet holdt vel ca 25 grader, og bystranda ligger godt skjermet i en bukt. Det er en dyr by, da, og det spørs vel om det er noe særlig feriehus til levelig pris der (hotellene var i hvert fall dyre). Men byen er fantastisk vakker, maten er outstanding og i kombinasjon med Bilbao er det masse å se og oppleve. Kontrasten mellom viktorianske San Seb og futuristiske Bilbao er en opplevelse i seg selv.

Gammel 06-11-14, 08:50   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sardinia står høyt på min ønskeliste.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:51   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sardinia oppfyller alle kravene dine.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:51   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har hørt bra om Menorca.

Gammel 06-11-14, 08:52   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg var i San Seb i sommer, og det var hverken iskaldt eller store bølger. Vannet holdt vel ca 25 grader, og bystranda ligger godt skjermet i en bukt. Det er en dyr by, da, og det spørs vel om det er noe særlig feriehus til levelig pris der (hotellene var i hvert fall dyre). Men byen er fantastisk vakker, maten er outstanding og i kombinasjon med Bilbao er det masse å se og oppleve. Kontrasten mellom viktorianske San Seb og futuristiske Bilbao er en opplevelse i seg selv.

Jeg tror jeg vil spare San Sebastian til en høstferie eller en vinterferie eller noe sånt. Jeg har som sagt vært der, og opplevd både kaldt vann og store bølger. Biscayabukta er jo rett ut i Atlanterhavet.

Gammel 06-11-14, 08:57   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kreta er en fantastisk øy. Jeg tror den oppfyller de fleste kriteriene dine. Jeg ville styrt unna Chania som by, og heller begevet meg ut i de små og utrolig sjamerenede tettstedene i Chania-distriktet, Rethymnon osv. Det er fantastiske strender på sørsiden av øya. Kanskje dere hadde dere likt dere et sted rundt Chora Sfakion eller Matala!? Garantert mulighet for leie av hus og nydelige strender som sagt. Anbefaler også leie av bil, da kan dere få sett hele øya hvis dere vil, og det er virkelig mye fint å se. Knossos, Zeus hule, grottevandringer, Frangokastello +++

Fra stranden i Matala

Gammel 06-11-14, 08:57   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne det vært aktuelt med Thailand? Er det ikke utenom sesong i juli, slik at det blir billigere? Og så er det vel kommet direkterute til Bangkok, slik at det er lett å komme seg dit.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:58   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sardinia har både fantastiske strender og god mat. Hellas har best pris-/kvalitetsratio med god margin. Det er en grunn til at vi drar dit igjen og igjen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.