|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Troms(ø) midt på vinterenFemåringen og jeg skal besøke familie utenfor Tromsø (Karlsøy-ish) i februar. Kommer til å disponere bil og ha en del alenetid.
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Troms(ø) midt på vinterenMens jeg (og ungene) synes at Polaria er skikkelig oppskrytt og at høydepunktet er sklia i det bittelille lekerommet. Vi koser oss mer på Vitensenteret, som ligger i det gamle nordlysplanetariet på universitetsområdet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Troms(ø) midt på vinteren
Nå er det noen år siden jeg var der, men de årene jeg bodde i Tromsø så var tur til Polaria veldig populært både hos egne barn og de barnehagebarna jeg jobbet med. Men vitensenteret er selvsagt også bra.
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Troms(ø) midt på vinterenKarlsøy kan jo fort være flere timers kjøring unna Tromsø, så dersom bilkjøring utover det nødvendige utgår er kanskje ikke Tromsøaktiviteter et alternativ likevel?
|
|
|
#7 |
|
prokrastinator
Å ja, det visste jeg ikke. Er en drøy time, ikke øy.
|
|
|
#9 |
|
Tøff i frakk
Sv: Troms(ø) midt på vinterenDa vil jeg anbefale vitensenteret (gøy for store og små!), eventuelt leos lekeland (gøy for små). Det er mange fine cafeer i Tromsø sentrum, både med og uten sofa. Risø mat og kaffebar er for eksempel veldig trivelig, kaffebønna også. Cafe Sånn har ofte mange yngre gjester. Cafe Globus er vel verd et besøk for litt mer eksotisk mat. Smørtorget er også trivelig.
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17 Join the nerds, we have pi Sist redigert av Miromurr : 06-11-14 kl 21:09. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tøff i frakk
Sv: Troms(ø) midt på vinterenDet kan være fint å besøke biblioteket også, sjekk for eksempel om de har eventyrstund mens dere er der.
|
|
|
#11 |
|
prokrastinator
Ja, ok, jeg har ikke studert kartet, halvtimes kjøretur fra Hansnes mener jeg. Bare gått ut fra at det er belgmørkt og skrekkelig kaldt der, derav kakaoønsket.
|
|
|
#12 |
|
prokrastinator
Takk! Kafeene og Vitensenteret så strålende ut! (Leos nedprioriteres nok, det er vi så ofte på her i Oslo).
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Sv: Troms(ø) midt på vinterenVillmarksenteret, med hundesledekjøring! Tror muligens det er en mindre operatør som har noe lignende med reinsleder, men jeg vet ikke hvor de holder til, jeg kan sjekke litt.
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Sv: Troms(ø) midt på vinterenReinsdyrkjøring og kvalsafari hos Tromsø friluftssenter, det er i retning Karlsøy kommune, så du slipper å kjøre så langt som til selve Tromsø by.
|
|
|
#16 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Troms(ø) midt på vinterenTromsø MiniZoo er veldig trivelig å besøke. Vitensentret også :juppp: Har man aldri vært på Polaria, så er det stas å se seltreninga i allefall. Vi koser oss hver gang vi er der. Tromsø Museum har ofte artige arrangementer i helgene. Når det gjelder butikker, er Lego-Loftet i sentrum veldig bra!
|
|
|
|
#19 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Troms(ø) midt på vinterenBryggerjentene er en kkoselig café og butikk, fin for en lunsj-utflukt. |
|
|
|
![]() |
|
|