|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Jeg skaffet meg nytt pass i februar 2010. Etter det har jeg gått ned mye i vekt, så jeg ser mye tynnere ut enn på bildet. Jeg har reist med dette passet en del i det siste, og har aldri hatt problemer. Men nå skal vi til USA, og jeg lurer på om de er mer nøye på passbildene der borte, slik at jeg bør skaffe meg nytt pass? Jeg støtte ikke på noen vanskeligheter da problemet var motsatt, dvs. da jeg var mye tjukkere enn det jeg var på passbildet. Jeg har ikke noe intens behov for et nytt pass også, så jeg gjør det bare om høyst nødvendig.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Jeg ser ikke ut som meg selv på passbildet. Det er så blåst ut at nesen min mangler, og øynene er bare to sorte hull. Aldri hatt problemer. Selv ikke i USA, men jeg tenker på det hver gang jeg ser på det.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Jeg tror jeg bør ordne meg et pass om jeg skal inn i noen andre land en nabolandene våre.
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Men jeg forsto det sånn at det var vårt eget ansvar å oppdatere passene sånn at det stemte litt med virkeligheten iallefall, selv om det var gyldig.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Altså, man ser jo at det er meg. Hvis ikke, er man vrang, synes jeg. Men jeg orker ikke gamble med det, heller.
![]() |
#6 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Jeg sleit med å komme meg inn i Nederland med et to år gammelt pass en gang fordi de mente at dama på bildet umulig kunne være meg. Fikk såvidt slippe gjennom til slutt etter å ha bladd opp alle mulige bankkort som viste samme navn men med andre bilder. Jeg fikk da beskjed om å skaffe meg nytt pass. Den gangen kostet nytt pass en 1000-lapp, så jeg lot det være. Ikke hatt problemer siden den gang for 5 år siden.
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Jeg drar opp denne igjen.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?If you look anything like your passport picture, you're not well enough to travel, har jeg hørt.
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?Ex-Ulven holdt på å ikke komme seg over grensa fra Botswana til Zimbabwe fordi de trodde han var sin egen ikke-eksisterende søster på passbildet.
![]() |
#10 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?
Hahahahah!!!
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?"pass er bare gyldig så lenge eieren kan kjennes igjen på bildet..." men det er jo gyldig i 10 år. Kjedelig å bli stoppet, da?
![]() |
#12 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg veier 35 kilo mindre enn da jeg tok passbilde, har gått fra langt til pinnkort hår og hatt tannregulering som har forandret kjevestillingen. Det gikk greit å komme inn i USA nylig, men kontrolløren stod betraktelig lenger og stirret olmt på mitt pass enn på reisefølgets.
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
Det samme skjedde en kamerat av meg i høst, da han skulle til London. Det var såvidt han slapp gjennom den manuelle kontrollen også - han har vel godt ned omtrent like mye som deg siden han tok bildet.
![]() |
|
|