Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 15:30   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?

Jeg skaffet meg nytt pass i februar 2010. Etter det har jeg gått ned mye i vekt, så jeg ser mye tynnere ut enn på bildet. Jeg har reist med dette passet en del i det siste, og har aldri hatt problemer. Men nå skal vi til USA, og jeg lurer på om de er mer nøye på passbildene der borte, slik at jeg bør skaffe meg nytt pass? Jeg støtte ikke på noen vanskeligheter da problemet var motsatt, dvs. da jeg var mye tjukkere enn det jeg var på passbildet. Jeg har ikke noe intens behov for et nytt pass også, så jeg gjør det bare om høyst nødvendig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:34   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt pass når man er litt ulik seg på passbildet?

Jeg ser ikke ut som meg selv på passbildet. Det er så blåst ut at nesen min mangler, og øynene er bare to sorte hull. Aldri hatt problemer. Selv ikke i USA, men jeg tenker på det hver gang jeg ser på det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:37   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg bør ordne meg et pass om jeg skal inn i noen andre land en nabolandene våre.
Du så kanskje tråden min med passbildet mitt Og politivennen min sa at en ting er at damer endrer utseendet, men man kan som regel kjenne igjen ansiktet og ansiktstrekkene, men det gjorde man ikke på mitt

Så det kommer litt an på hvor endret du er?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:37   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg forsto det sånn at det var vårt eget ansvar å oppdatere passene sånn at det stemte litt med virkeligheten iallefall, selv om det var gyldig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:46   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, man ser jo at det er meg. Hvis ikke, er man vrang, synes jeg. Men jeg orker ikke gamble med det, heller.

Gammel 06-01-12, 20:42   #6
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sleit med å komme meg inn i Nederland med et to år gammelt pass en gang fordi de mente at dama på bildet umulig kunne være meg. Fikk såvidt slippe gjennom til slutt etter å ha bladd opp alle mulige bankkort som viste samme navn men med andre bilder. Jeg fikk da beskjed om å skaffe meg nytt pass. Den gangen kostet nytt pass en 1000-lapp, så jeg lot det være. Ikke hatt problemer siden den gang for 5 år siden.

Man er vel selv ansvarlig for at passbildet er såpass likt en selv at en er gjenkjennbar, så har man endret seg mye er kanskje nytt pass en idè.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 15:21   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg drar opp denne igjen.

Jeg var i London i høst, og tenkte å være smart og prøve den nye e-passportløsningen på Stansted. Nuvel, alle de andre i reisefølget kom seg gjennom slusene helt fint, mens jeg slukøret måtte skifte kø og bli sjekket manuelt. Jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke slapp gjennom (trodde jeg ikke skjønte skanningen av passet), men har i ettertid sett at de baserer seg på ansiktsgjenkjenning. Og jeg er nesten 40 kilo lettere og har mye lengre hår enn på passbildet. Kan det ha vært årsaken? Bør ikke ansiktsgjenkjenning gå på andre ting enn ansiktets størrelse?

Nå vurderer jeg virkelig å skaffe meg nytt pass, altså.

Gammel 07-11-14, 15:45   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

If you look anything like your passport picture, you're not well enough to travel, har jeg hørt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 16:17   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ex-Ulven holdt på å ikke komme seg over grensa fra Botswana til Zimbabwe fordi de trodde han var sin egen ikke-eksisterende søster på passbildet. "But next time, bring your OWN passport, eh!"

Gammel 07-11-14, 16:25   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av candy darling, her.

if you look anything like your passport picture, you're not well enough to travel, har jeg hørt.

Hahahahah!!!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 18:09   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

"pass er bare gyldig så lenge eieren kan kjennes igjen på bildet..." men det er jo gyldig i 10 år. Kjedelig å bli stoppet, da?

Jeg vet ikke jeg, reiser rundt med et pass der jeg ser ut som Veronica Orderud (og har blitt sjekket en ekstra gang...).

Gammel 07-11-14, 19:14   #12
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå vurderer jeg virkelig å skaffe meg nytt pass, altså.

Jeg veier 35 kilo mindre enn da jeg tok passbilde, har gått fra langt til pinnkort hår og hatt tannregulering som har forandret kjevestillingen. Det gikk greit å komme inn i USA nylig, men kontrolløren stod betraktelig lenger og stirret olmt på mitt pass enn på reisefølgets.

Har bestilt meg time for nytt pass, jeg. : pådensikresiden:

Gammel 07-11-14, 22:50   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

De godkjenner jo pass til 2 åringer med et bilde fra spedbarnsalder, så det burde da gå bra med noen kilo opp eller ned?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 18:42   #14
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg var i London i høst, og tenkte å være smart og prøve den nye e-passportløsningen på Stansted. Nuvel, alle de andre i reisefølget kom seg gjennom slusene helt fint, mens jeg slukøret måtte skifte kø og bli sjekket manuelt. Jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke slapp gjennom (trodde jeg ikke skjønte skanningen av passet), men har i ettertid sett at de baserer seg på ansiktsgjenkjenning. Og jeg er nesten 40 kilo lettere og har mye lengre hår enn på passbildet. Kan det ha vært årsaken? Bør ikke ansiktsgjenkjenning gå på andre ting enn ansiktets størrelse?

Det samme skjedde en kamerat av meg i høst, da han skulle til London. Det var såvidt han slapp gjennom den manuelle kontrollen også - han har vel godt ned omtrent like mye som deg siden han tok bildet.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.