|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prematurmamma
|
[Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Jeg har en Ergobaby som jeg har gledet meg veldig til å bruke. Liam trives veldig godt i den, og sovner på et blunk. Men jeg har ikke turt å bruke den utendørs enda. Jeg er så redd for at han skal bli kald.
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Jeg brukte å ha en diger jakke på meg selv, som jeg tok rundt mei taien også. Det var når det var ordentlig gørrkaldt, da, ikke så mye i slikt vær som nå.
|
|
|
#3 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Man blir veldig varm med ergoselen! Ull er helt strålende. Tror ikke han trenger mer enn det |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Jeg har på mindre klær i bæretøy enn ellers, han blir så varm og svett tett inntil meg. Ullbody, ullstrømpebukse, tynn ulldress, lange strømper og lue bruker vi nå om dagen.
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Han har jo deg som varmekilde, tross alt. Jeg bar jo lillebror fast (dog i sjal) og hadde på han ull i to lag + at jeg hadde vindtett jakke i tillegg. Aldri kald.
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?De selger jo sånt trekk som man kan ha utenpå selen. Bådre regntrekk og foret flece-trekk. Ellers, så har jeg som de andre bært med ull. Men om jeg skulle ut når det er enda kaldere, så ville jeg ha hatt på noen stonz-greier på føttene, for jeg har merket at det lett blåser gjennom labbene, selv med strømpebukse + tynne ullsokker + tykke ullsokker på.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Jeg tror det er større fare for at du kler på for mye enn for lite, egentlig. Han får mye varme fra deg. Jeg hadde på poden to lag ull, votter, lue og Stonz. Selv når det var flere minusgrader da han var nyfødt-ish. Utenpå hadde vi bærejakke.
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Ullbody, ullstrømpik, bukse, lange strømper over knærne og/eller stonz, jakke som ikke er kneppet, lue og votter. De blir gode og varme. Jeg pleide å ha på meg ulltrøye og åpen jakke og en av mannens digre jakker utenpå det hele. Eller tynn dress på ungen og allværsjakke til meg.
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?
Det virker som om ullen er temperaturregulerende, for han er aldri for varm. Han er jo også prematur, og trenger gjerne litt ekstra for å klare å holde temperaturen oppe.
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Minsten var jo prematur, dog ikke ekstremprematur som din. Men jeg tror faktisk din har tatt ham igjen på størrelse ift. alder. Hvertfall, så eide han jo ikke fett på kroppen det første året, og han ble utrolig lett kald. Samme hva vi kledde på ham. Jeg tror ikke det ville latt seg gjøre å ha han i bæresele ute første vinteren. Stor forskjell fra eldste, som alltid har vært veldig varm av seg.
|
|
|
|
#11 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Har ikke vært på kjempelange turer, men syns det er praktisk med store jakker som jeg kan ta utapå ungen, så trenger hun bare lue.
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Jeg brukte stor jakke eller bæreomslag når det var kaldt ute. Ull på ungen. Omslagene fra MaM er fine! Fleece på innsiden og vindtett utside. Har mitt på utlån til tantebarnet nå. Det finnes et eget omslag til Ergo, http://www.vidunderbarn.no/productde...hp?product=794
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Vi har nådd hele 4200 gram!
|
|
|
|
#14 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: [Ergobaby] Babyens bekledning utendørs?Ett lag ull med ekstra tykke ullsokker og ull-lue var nesten i overkant her når vi var ute(manduca), ble varmt mage mot mage! Tror ikke hverken du eller Liam trenger så mye som du tenker deg før dere går ut og starter å bevege dere.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Fantastisk! Eldste her var 4250 og 55 lang da hun ble født.
|
![]() |
|
|