|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask | |||
Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
54 | 23,08% |
Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid |
75 | 32,05% |
Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent |
20 | 8,55% |
Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest |
12 | 5,13% |
Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye |
29 | 12,39% |
Mannen gjør mer enn meg |
43 | 18,38% |
Ungene tar klesvasken. |
1 | 0,43% |
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Textrovert
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Mannen vasker oftere klær enn meg, men det er bare av rent praktiske hensyn, ikke fordi det er hans domene. Hadde jeg vært sånn superklesvasknevrotisk og vært nødt til å dele inn i 25 fargekategorier og åtte temperaturer, måtte jeg nok ha stått for klesvasken selv.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg vasker som regel. Men mannen lager all mat her i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Ved ettertanke så gjør jeg svært lite husarbeid, men jeg setter tallerkenen og koppen inn i oppvaskmaskinen etter meg. Det er vel stort sett det jeg gjør....
![]() |
![]() |
#44 |
One of These Days
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg vasker lite klær. Kjæresten vasker, sorterer, henger opp og legger på plass. Det hender jeg gjør noe, men hun har klesvasken og jeg lager mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Alle har ansvar for å legge skitne klær i sorteringskurvene, ellers blir de ikke vasket. Jeg tar det som ligger på badegulvet (de to minste sine klær havner ofte der), men går ikke inn på soverom for å lete etter skitne sokker ol. (type Storebror sitt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
villende
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Mannen vasker det meste av klær og legger og sammen det meste. (Jeg vasker stort sett bare når jeg blir bedt om å sette på en vask). Vi deler på å legge bort. Alle har ansvar for å få sine klær i riktig kurv (men mannen plukker oftere opp etter meg, enn jeg etter ham). Alle kan forresten lese en vaskelapp, det handler bare om trening. Og er man redd for et plagg, så får man legge det til side og vaske det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg sorterer, vasker, tørker og bretter!
![]() |
#48 |
villende
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Eller så trenger han rett og slett litt opplæring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
kamerat
|
Tre streker under dette. Dette er et spørsmål om vilje.
![]() |
#52 |
flisespikker
|
Ja, det er virkelig ikke vanskelig. Det står jo til og med bruksanvisning på de aller fleste plagg. Hvis man ikke greier det, så har man vondt i viljen eller mer grunnleggende problemer.
![]() |
#53 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Dette blei jo veldig vanskeleg! Eg set på maskina etter å ha opplyst om kva som skal vaskast. Eg får det over i trommel og set den på. Men mannen legg saman og legg på plass meir kle enn det eg gjer. Så det er todelt viss ein skal sjå på heile prosessen
![]() |
#54 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg har motvillig hovedansvaret for klesvasken. Har prøvd i sytten år å lære mannen min å vaske klær, hvordan sortere, hvilken temperatur, hva som kan/skal i tørketrommel, riste/strekke klærne før de henges på snora, men av en eller annen grunn ser det ut til at han har uttalte lærevansker på dette punktet
![]() |
#55 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vanskelig å definere.....Det er stortsett han som vaskar handdukar og sengetøy. Han har ein tendens til å vaske klær på for høg temperatur, så eg har bedt han holde seg unna mine klær. Dermed har det endt opp med at det er eg som har ansvar for å sette på maskiner med klær. Men når det gjeld å henge opp klær og brette tørre klær gjer vi omtrent like mykje. Han påstår at han ikkje ser forskjell på jentene sine klær (str 152/158 vs 122
![]() |
#56 |
Smugleser
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Ingen av alternativene passer for oss.
![]() |
#57 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi deler, men det er min foretrukne husarbeidsoppgave, så når jeg ikke er stuck med baby gjør jeg mest. Nå om dagen setter begge på vask og tørk, han legger sammen og rydder bort. Han gjør mest av nesten alt mulig annet, og lager for eksempel 90 % av middagene. Jeg vil si vi er ganske likestilte, men det er nok fortsatt jeg som planlegger, organiserer og rydder mest. Da vi flytta sammen gjorde han ingenting, så jeg har i alle fall fått lært ham opp bedre enn mora hans gadd.
![]() |
![]() |
#58 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Begge setter på. Den som står opp sist på søndagen har ansvar for å ta av sengtøy og sette på vask. Begge har ansvar for opphenging. Jeg har ansvar for å brette. Mannen har ansvar for å få inn i skap.
![]() |
#59 |
Epikur
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Kan man lese (og har greit fargesyn eller man ikke er så nøye på det) så kan man vaske klær.
![]() |
#60 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Det er ikke alle i familien som har fått med seg at vi ikke kjøpte den vaskemaskinmodellen som sorterer klesvask og slår seg på selv. Eller at det ikke er kombinert vaskemaskin og tørketrommel ...
![]() |
|
|