|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Vær og mat i PrahaJeg reiser til Praha på lørdag. Skal være der tre netter. Det er meldt overskyet mens jeg er der, og én dag med ganske kraftig regn. Makstemperatur 13 grader. Hvordan føles 13 grader i Praha? Tar jeg med regnjakka mi, som fungerer bra som allværsjakke og bruker den hele tiden? Eller er det surt der? Bør jeg vurdere vinterjakke?
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Vær og mat i Praha13 grader i Praha er som regel mye surere og kaldere enn her til lands.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaJeg var i Praha på samme tid som dette i fjor. Det var ganske betraktelig varmere der enn i norge, så jeg ville bare tatt med meg høstklær egentlig. Og kanskje en sommerjakke i tilfellet bra vær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaOi, ja. Resturanter. Vi var her noen ganger da det var rett ved hotellet vårt: http://www.tapasroom.cz/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Vær og mat i Praha
Kommer ann på hvor mye stoler på værmeldingen da. Jeg hadde nok puttet oppi litt klær for litt varmere vær, just in case. Orker ikke gå rundt å svette som jeg gjorde i fjor, på tross av ikke spesielt fint vær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
Prøv denne:
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vær og mat i PrahaEi venninne av meg sa det var iskaldt i Praha sent i november, vi drar i neste uke og jeg tar med vinterklær. Var i Gdansk i november for 3 år siden og vi holdt på å grine av kulden, det var jævlig. Er det varmere i Praha? *dum*
![]() |
#10 |
Pauset
|
Mulig det var kun da jeg var der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaVi har opplevd fønvind og +15 i Praha i november, men også +10 med sur vind og fuktig luft. Varm jakke er vesentlig, skjerf og lue også.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaMin erfaring er i hvert fall at det er langt varmere i Praha enn i Krakow i november/desember. Det har ikke vært iskaldt noen av gangene vi har vært der, og vi har vært der flere ganger de siste årene.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaJeg skal bare ha med håndbagasje, så to jakker er litt overkill. What to do? :i-landsproblemenes dronning:
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaTa en litt tykk en?
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaGale, gale folk. (Eller Ru, egentlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vær og mat i PrahaJeg bruker samme jakke høst og vinter, så jeg bruker den jeg reiser i, og så har jeg heller strømpebukser jeg kan ha under buksene om det blir veldig kaldt, det hadde jeg i Gdansk og det redda meg. Votter, skjerf og lue tar ikke store plassen i kofferten, så jeg er dekka.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vær og mat i PrahaMen det er enten parkas eller regnjakke. Jeg har en annen kåpe også, men det er en tynn Desigual-kåpe, så den føler jeg blir helt feil. Også er 13 grader maks, ser jeg. Gjenomsnittet er på rundt ti, tror jeg. Og så skal det regne hele søndagen.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Max 13 grader, pøblis. Max ...
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Vær og mat i PrahaDet er i alle fall varmere enn i januar. Januar var beinkaldt. Heldigvis selger de varm alkoholholdig drikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vær og mat i PrahaDet JEG sliter med, er om jeg skal gidde å drasse på de digre Ilse Jacobsenstøvlene mine ... Om det er pisseregn når vi er der så er det jo dumt å ikke ha vanntett skotøy liksom. Tenke.
![]() |
|
|