![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Glutenfri barnebursdagsmat?Er det noen som kan hjelpe meg med tips og oppskrifter på glutenfrie, barnevennlige kaker?
![]() |
#4 |
tankefull
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Kokosbollekake slo an i bursdagen til jenta vår nylig. Ellers har jeg ei oppskrift på flytende sjokoladekake der jeg bytter ut hvetemel med glutenfri bakemix. Men sjekk at kokesjokolade er ok, da all kokesjokolade jeg fant inneholder spor av gluten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Pitapizza er greit å lage om du har glutenallergikere til middag. Da kan du bruke glutenfrie pitabrød eller wraps som pizzabunn. :erfart:
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Vi har alltid glutenfri bursdag til en av barna. Vi baker de kakene de vil ha og erstatter melet med glutenfri kakemiks(mel). Helt uproblematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Jeg har pleid å lage glutenfri muffins. Tror oppskriften ligger i en tidligere tråd på forumet, men det jeg i grunnen har gjort er å erstatte melet med Jytte-mel (og redusert mengden, det står på pakka).
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Kakemiks er greit og enkelt. Toro muffins, Toro sjokoladekake, Regal sjokoladekake eller Regal brownies (favoritten her til mitt cøliakibarn) er alle glutenfri. Ellers er pavlova glutenfri (ihvertfall de oppskriftene jeg har prøvd). Om du har en god kakeoppskrift du vil bruke er det enkelt å bytte ut hvetemel med Semper Finmix. Man smaker ikke forskjell.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Gele og rullekake av potetmel. Rullekaka er en slager hos oss selv om alle tåler gluten |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Vi bruker Toro langpannekake, den er glutenfri. Syns Toro er grei for å sikre allergifritt, da har liksom de profesjonelle ansvaret... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?Er risboller (sånne med sjokolade) en mulighet? Jeg kjenner ikke til hvor trygg sånn puffet ris er når det gjelder gluten.
![]() |
|
|