|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidhttp://m.db.no/2014/11/14/nyheter/kr...riks/36235524/
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstid"Når penn, kamera og stetoskop blir en sikkerhetstrussel, står vi overfor et regime som bare frykter én ting: Sannheten, sier Gilbert til avisa."
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidJeg blir så sint, så sint.
Relativt klare ord fra den norske ambassaden også. Jeg synes ofte ambassadene strekker seg veldig langt for å uttale seg diplomatisk, men nå er visst silkehanskene av.
|
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidEr det virkelig mulig? Dette bør bli en stor mediesak, også i andre land.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidDet er vel en avveining, hvis de hadde drept ham hadde han blitt martyr og gitt Israel enda dårligere PR. Dette er next best thing. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidEn gang trodde jeg Israel var det beste som hadde hendt Midt-Østen og drømte om å dra til et kollektiv der. Så feil kan man ta. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidJeg er målløs og har slettes ikke ord. Skammelig! Og ondskapsfullt.
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstid
Ikke sant, kollektivene het Kibbutz. Nå hadde det vært flaut å innrømme.
|
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Jeg holdt på å dra jeg også. Men så fant jeg ut at jeg måtte sette meg litt mer inn i midtøstenkonfliken først, og vel ... Det ble med planene.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidJeg har stor respekt for Mads Gilberts arbeid i Gaza, men er mer skeptisk til hans bruk av mediene. Han lanserer sin nye bok i dag. Forsøket på innreise til Gaza via Israel skyldes visstnok at han denne gangen ble stoppet i Egypt, som han vanligvis reiser via. Dette roper han ikke like høyt om.
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidMan kan selvfølgelig være kritisk til Gilberts meninger og bruk av media, men jeg ser virkelig ingen grunn til å nekte ham innreise på grunn av det. Og det har jo udiskutabelt blitt gjort. Av Israel. "Sikkerhetsgrunner" my butt. (Dagen ser jeg for øvrig ikke akkurat på som en uhildet formidler av nyheter, gitt)
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidSkal bli interessant å lese mer om dette når flere fakta kommer på bordet. Jeg syntes det var rart at gilbert i utgangspunktet tenkte å bruke Eretz og ikke Rafah. Er Rafah helt lukket for tida? Rafah er Egypts grense. Den har i perioder vært hermetisert, men ii perioder åpent. Kan ikke Gilbert bruke den lenger? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidDen israelske ambasadøren i Norge har uttalt nå at neeeeida, det skal da ikke være noen permanent utestenging, må vite, det kan godt være han får slippe inn en annen gang, bare ikke nå. Og det er av sikkethetsmessige årsaker han ikke får reise inn, det har ingen verdens ting å gjøre med hans politiske uttalelser. Neeeeida.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidSom sagt så er jeg spent på begrunnelsen, men jeg er kanskje mer overrasket enn andre i tråden over at han i det hele tatt har fått og har ønsket å reise om Eretz. Grensen ved eretz har hatt ekstremt strenge kriterier for passering, såpass strenge med tanke på at bistandsorganisasjonene må være godkjent av israelske myndigheter at jeg er forbauset over at Gilbert har passert tidligere. Den grensen er ikke en vanlig grensestasjon, men en særdeles lukket grensestasjon. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidAnbefaler første 15 minuttene av Dagsnytt atten i dag med Mats Gilbert og Selbekk.
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Sv: Mads Gilbert utestengt fra Gaza på livstidHvilke varer i butikken er det som er fra Israel, jeg føler for å være helt sikker på at varer fra Israel ikke handler i kurven nå.
|
|
|
#20 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er enig med deg her. Sånn umiddelbart blir jeg forferdet over nyheten, men føler meg naiv dersom jeg forblir forferdet før jeg får flere fakta om saken. |
|
|
|
![]() |
|
|