|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Ingen sminke i to uker | |||
| Ingen sminke? INGEN? Vel, da får andre hente posten. |
|
37 | 30,08% |
| Da får endelig naboene se mitt indre skinne. |
|
14 | 11,38% |
| Jeg greier meg greit med litt Lypsyl til vanlig, jeg. |
|
66 | 53,66% |
| Ikke så nøye, det er bare hunden/geitene/husmidden som ser meg uansett. |
|
6 | 4,88% |
| Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
finner ut av mye
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?
Det er jeg enig i. Vi skal være hårløse, ha tilsynelatende feilfri hud og i det hele tatt ...
|
|
|
#82 |
|
By the Sea
|
Jeg ser hva du vil si og er enig i det. Jeg prøver samtidig å sette ord på at ikke alt som har med sminke å gjøre nødvendigvis dreier seg om perfeksjon. Det er langt fra å slenge på litt sminke på en rødfkekkete hud for å unngå negativ oppmerksomhet og det å polere på eget utseende i en evighet i jakten på det perfekte.
|
|
|
#83 |
|
maler
|
Ja, jeg er enig med deg i det altså og har ingen problemer med at folk foretrekker å dekke til det de opplever som skavanker. Jeg bare synes det er synd vi har såpass snevre grenser for hva som passerer som normalt, det er tross alt ganske normalt med litt kvisearr, blå ringer under øynene og uregelmessigheter i huden. Og det er synd at kvinner opplever snevrere grenser enn menn for hva som er greit i offentligheten.
|
|
|
#84 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Ingenting for dei svarte ringane under augene? :angst:
|
|
|
#86 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hadde gått helt fint. Jeg sminker meg bare når jeg orker, dvs. sånn ca. annen hver dag. Går like greit uten som med sminke. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
Åh, så fint at du kan forklare slike opplagte ting i detalj på en ovenfra og ned-måte, Zoë. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg synes for øvrig alle bør være sitt samfunnsansvar bevisst og tenke gjennom om det virkelig er nødvendig å komme med ekstremtoverflatiske utsagn som at man ikke kan gå på butikken uten å ha dekket over enhver imperfeksjon man kan finne på å ha i sitt naturlige ansikt. Det bidrar i høy grad til andres følelse av å bli påpresset et skjønnhetsideal. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Og en siste liten "gaaaah" før jeg logger av: |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er litt der og. Jeg hadde klart meg uten rouge og foundation et par uker, selv om jeg ville ha savnet det. Men, ute mascara??
|
|
|
#91 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det er så ille, for det første satte jeg det på spissen, for det andre synes jeg det var litt morsomt å legge merke til hva jeg har vent meg til av mitt eget utseende og hva det gjorde å endre på det. Det var underlig, men ikke direkte ubehagelig. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
By the Sea
|
Hvorfor blir du det?
|
|
|
#94 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg kan forstå hva du mener, på en annen side tenker jeg at det holdes på et helt overkommelig nivå om det ikke skal mer enn litt maskara og dekkstift til for at folk skal føle seg vel. Sånn i dag.
|
|
|
|
#95 |
|
Fortynnet
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg syns ikke heller det er så veldig skremmende at folk som har hatt litt makeup som den daglige rutinene i mange år, blir litt ukomfortable av å droppe sminken. Det er jo ikke akkurat snakk om voldsom drastisk utseendeendring for de fleste. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hvis man blir skremt av å gå på butikken i dagslys uten sminke bør man ta seg en sminkefri måned for å venne seg til hvordan man egentlig ser ut igjen. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg er veldig enig med Maverick. Menn bruker ikke sminke og ingen kvinner trenger det mer enn menn, så dette er rent kulturelt.
|
|
|
#98 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg sminker jeg "aldri". Har mørke vipper, så ser ikke så altfor syk ut. Jeg får bare puffy eyes etter lite søvn (som forsvinner utover dagen), og ikke mørke ringer. Tror jeg da. Jeg studerer det ikke så nøye.
|
|
|
#99 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg bruker ikke annet enn Aco Cerat leppepomade uten noen form for farge. Skal jeg pynte meg, så tar jeg kanskje på mascara. Bryllup og ekstra fancy fester så legger jeg full make up. Befriende deilig å ikke være avhengig av sminke, men så har jeg heller ikke problemhud som trenger å dekkes til. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg synes ikke det er så teit å føle at man ikke kan gå uten, men å tenke at man ikke kan det, det blir jo litt drøyt. Selvsagt kan man, ingen dør av å gå uten sminke, men det er ikke dermed sagt man føler seg vel om man gjør det.
|
|
![]() |
|
|