Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøpe bil via privatperson på finn.no, på andre siden av landet ...

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-14, 01:00   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe bil via privatperson på finn.no, på andre siden av landet ...

Noen som har tatt sjansen på dette før?
Vi har i lengre tid sett etter en spesiell type bil. Nå har det dukket opp en til salgs nærmere 8 timers kjøring unna... Den virker helt perfekt, men det vet man jo selvfølgelig ikke før man har sett og prøvd den. Jeg vet jo at vi selv må veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, det er langt å kjøre, barna må være med i bilen (trangt og kranglevorne som de er så er det det verste punktet) og vi må nok overnatte på hotell. Men største ankepunktet mitt er at vi må kjøpe av privatperson og at vi må reise ned på helg slik at vi ikke får utført en evt. NAF-test (om det er verdt pengene?).

Hjelp meg å tenke, er det noen som har gode eller dårlige erfaringer så kom med dem nå!

Gammel 07-11-14, 07:00   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe bil via privatperson på finn.no, på andre siden av landet...

Ville i første omgang i allefall ha forlangt forevist en NAF-test (som dere betaler)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:19   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det kommer an på prisnivået på bilen.
Og deres kunnskapsnivå ifht å kunne se evnt mangler og feil.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:30   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere noen som kan ta en titt på bilen for dere?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:31   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NAF-test kan dere jo få eier til å utføre i forkant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:45   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, xen gjorde det. Han har litt peiling på bil da. Og ja det gikk helt fint.

Gammel 08-11-14, 01:19   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe bil via privatperson på finn.no, på andre siden av landet ...

Mannen har snakket med selger i dag. Vi har så lyst på denne bilen! Er rimelig sikker på at vi ender opp med å kjøpe den om vi drar og ser på den, og gruer derfor til å kjøre hele veien hjem i hver vår bil (Jeg var gjennom en stor operasjon for 3 uker siden og føler meg fortsatt rimelig redusert og er sykemeldt). Føler meg helt vill og gal som nå har sjekket både overnatting på hotell om vi kjører bil dit, eller pris på fly om vi satser på å kjøre hjem med bilen samme dag! Jeg er IKKE impulsiv til vanlig, så dette føles skummelt! ER jeg gal!? Hva hadde dere gjort. Mannen har peiling og vi har hatt samme type bil før, så vi vet hva vi ser etter, har ingen som kan møte der og se på bilen for meg.

Gammel 08-11-14, 02:15   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forlange NAF-test eller sjekke servicehistorikk ved merkeverkstedet? Har du noen kjente på stedet som kan sjekke at bilen som selges er den samme som det er bilder av på Finn? (har hørt om tilfeller der folk bruker bilder fra nett, eller bilder før salgsobjektet ble skadet f.eks.). Og så ville jeg flydd eller reist med hurtigruta/-båten/bussen og satset på å kjøre ny bil hjem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 07:45   #9
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi gjorde det. Fikk selger til å ta naf-test på bilen. Da den var ok, bestilte mannen flybilletter og reiste for å se på den. Bilen var fin, og så ny at det fremdeles var garanti på den. Var fornøyd med kjøpet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 00:09   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Vi plasserte barna hos mine foreldre, tok fly ned i dag morges, kjøpte bilen og kjørte hjem igjen på 8 timer. Førsteinntrykket er hvertfall helt strålende! Og jeg føler meg fortsatt litt vill og gal!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.