|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel | |||
Ja, det har jeg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 25,29% |
Nei, det har jeg ikke |
125 | 73,53% |
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. |
2 | 1,18% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Har vært på besøk i Vestre Slidre fengsel, ett veldig åpent fengsel. Ikke akkurat ferie, men langt fra tortur (untatt at han måtte jobbe på en revefarm, og det var helt jævli å se alle dyra lide, så han ble overført til kjøkkenet etter kort tid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Jeg var på møte i fengsel i forbindelse med en praksisperiode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Slik jeg forsto Sitronen, mente hun at jeg ikke skjønte noe av fengsler og dermed levde i en boble, i motsetning til henne, som hadde en boblesprekkende opplevelse som følge av en studietur til fengsel da hun tok samfunnsfag på vgs. Eller?
![]() |
#64 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?
Traff ikke en eneste innsatt på hele omvisningen.
![]() |
#65 |
Absolut ateist
|
Nei, ikke i det hele tatt.
![]() |
#66 |
Epikur
|
Godt å høre. Jge har nemlig ikke tid til å dra til studieturer overalt, men har google.
![]() |
#67 |
Absolut ateist
|
Jeg tolket simpelthen "boblen" som at du ikke hadde sett det fra innsiden og siden jeg hadde, så var min boble ikke inntakt. Og så nevnte jeg studietur fordi du sa at du ikke kjente noen kriminelle. Og det har ikke jeg stor kjennskap til heller, så derfor kom jeg med en annen årsak til at man kan se innsiden av et fengsel. Altså intet negativt ovenfor deg whatsoever.
![]() |
#70 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Kozemoze-klubben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har helt rett. Ettervernet er det som svikter mest. Jeg tror at mange flere hadde klart å "starte på nytt" om det fantes et skikkelig ettervern som varte over flere år.
![]() |
#72 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har vært på besøk. Riktignok på en av de åpneste soningsstedene, men man fikk da et inntrykk av at det ikke var noen feriekoloni nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
intro
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Jeg har vært på besøk på Ilseng. Det er nok et ganske mildt arbeidskoloni-type-sted, men jeg tror ikke det føles som ferie akkurat, nei. Hvordan det føles å miste friheten, skal ikke undervurderes.
![]() |
![]() |
#74 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Ja, det har jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har heller ikke vært på i fengsel, men kjenner et par stykker som var vært det. Har ikke inntrykk av at det er som å være på ferie nei.
![]() |
#76 |
Leser
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?
Jeg har ikke vært i fengsel, men jeg har vært på en slik fengselsdemostrasjon (men jeg husker ikke hvem som hadde det? Muligens Trondheim kretsfengsel?) Da fikk vi sitte inne i en celle som var autentisk oppbygd mhp plass. Var som å være i en litt stor togkupe - ikke liten nok til at du fikk klaus, men det var ikke langt unna.
![]() |
#77 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?De får ikke besøk på cella nei, man ser de i besøkelsesrom.
![]() |
#79 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Mange ganger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Har vært på besøk på "pallesnekringssted", og jeg må si at det hadde vært en rimelig kjip ferie... To og to delte rom, felles TV-stue for hele brakka, radio på rommet der stasjonen ble styrt fra vakta, walkman e.l. var ikke lov. Man fikk ikke lov å sende inn mat e.l, alt måtte kjøpes i kiosken som var åpen en dag i uka. Og man fikk ikke lov å ha så mye penger man ville, så for de som røyka gikk alle pengene til det. For å nevne noe. Joda, de fikk lov å gå ute innenfor et inngjerdet område, men fikk feks tilsnakk hvis de sto for nærme gjerdet. Så du skal ha det ganske ille utenfor, for å synes at dette er ferie... (og dette var en "lett" soning) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|