|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?
Går ikke akkurat det med å vise brystvorter inn i en diskusjon der man angriper den voldsomme dobbeltmoralen i at det er "lov" å vise omtrent hva det skal være av kropp (som i anaconda, men akkurat brystvortene, nei DER går grensen! (Som alle ammebildene FB har sensurert viser). Jeg vet ikke om det er hennes agenda, altså, men det er i hvert fall en ganske legitim diskusjon.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jo, det er en debatt på det, særlig fordi det reageres mer når svarte kvinner gjør det, framfor hvite. Når Riannah gjør det er det slutty, når Scout Willis gjør det, er det kul protest. Når en blankoljet svart kvinne gjør det er det ikke godtatt, når en hvit hipster gjør det er det ok.
Sist redigert av Tallulah : 18-11-14 kl 11:15. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Jeg synes du skriver om viktige ting her - jeg kjenner ikke de fleste av artistene eller tekstene du snakker om, så jeg har ikke noe mer konkret å si enn det. Men jeg bare lurte på hvorfor du spesifiserer det at døtre hører på akkurat denne sangen - er det fordi du refererer til konkrete ting som ble sagt her, eller synes du det er verre at jenter hører slikt? Jeg synes jo det er minst like tvilsomt å la sine sønner høre på kvinnefiendtlige tekster.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Ja, absolutt. Jeg kunne egentlig skrevet "barna". Jeg syns dog det er veldig merkelig å ikke reagere på negative omtaler av eget kjønn som gruppe, og attpåtil digge det.
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men mener du at Miley og Minaj tar kontroll over egen seksualitet? I så fall, hva legger du i det? Slik jeg ser det er de jo bare små "brikker" i et stort spill/industri hvor menn sitter med definisjonsmakt på toppen og bestemmer hva som selger og ikke. Det er vel ikke slik at unge jenter selv bestemmer at de vil se ut som sluts (beklager ordet, men jeg synes det er veldig beskrivende på disse to artistene) og opptre nærmest nakne på scenen?
|
![]() |
|
|