Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men det er vel ikke noe mer naturlig for menn? Hvorfor skal kvinner ta større hensyn til dette enn menn? Jeg tror det er fordi samfunnet forventer at kvinner skal være respektable, og hvis de ikke er det så skal de være realtvit passive og "tagbare"; altså tilgjengelige pleasere for menn. Kvinner som tar kontroll over seksualiteten sin, fremstiller seg selv som "on top" blir i stor grad utsatt for mye mer kritikk (både fra kvinner og menn), enn de som spiller på sex på den måten som oppfattes som mer kulturelt attraktivt.
Hvilke menn gjør det samme som Miley eller Nicki? Klarer ikke tenke noen navn faktisk. Så er det jo folk som lever av å lage "sexkittens" (denne mannens egne ord) ut av folk som Miley og Britney, det er en ganske svær industri faktisk. Jeg klarer ikke engang se noen paralleller mellom mannlige og kvinnelige artister her.
Når det gjelder å ta kontroll over sin egen seksualitet så tenker jeg på artister som Madonna. Hun var sin egen sjef, hun betalte ikke en mann eller var eid i samme grad av et stort selskap som stod for en ganske så påtatt og lite autentisk transformasjon fra Disneystjerne til avkledd "popstjerne".
Jeg synes egentlig hele sagen om Miley er fryktelig trist når jeg tenker meg om og hvem denne fæle mannen er som står bak og som hun stadig takker.