|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Ingen sminke i to uker | |||
| Ingen sminke? INGEN? Vel, da får andre hente posten. |
|
37 | 30,08% |
| Da får endelig naboene se mitt indre skinne. |
|
14 | 11,38% |
| Jeg greier meg greit med litt Lypsyl til vanlig, jeg. |
|
66 | 53,66% |
| Ikke så nøye, det er bare hunden/geitene/husmidden som ser meg uansett. |
|
6 | 4,88% |
| Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
© All rights reserved
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg synes verken det er teit eller trist å føle at man er avkledd uten sminke. (Eller BH, som Niobe skriver.) Klart det er kulturelt betinget, klart man klarer seg uten, men at folk bruker sminke, klær og hårstæsj for å se bedre ut synes jeg er helt greit. Også om man (som meg) helst ikke viser seg ute blant folk uten at det ytre er på plass. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
bits and pieces
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Uten BH føler jeg meg nok avkledd, men sminke har jeg klart meg uten siste uka faktisk. Vanligvis har jeg på litt, men i det siste absolutt ingen ting. Kan ikke bruke de få kreftene som er tilstede på det akkurat nå.
|
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg bruker bare mascara, hadde ikke brydd meg å gå uten heller... |
|
|
|
|
|
#104 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hadde gått helt fint.
|
|
|
#105 |
|
Protonterapeut
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg er innmari blek og fargeløs, så jeg pleier å jukse til litt farge, men hadde klart meg utmerket fint uten sminke. Det hender faktisk ar jeg går ut, både på jobb og på senteret, uten sminke.
|
|
|
#106 |
|
Erfaren nok
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?
|
|
|
#107 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Eg har vore på fjelltur i dag. Uten sminke. Det er dobbel
|
|
|
|
#108 |
|
heimføing
|
Fullstendig enig med Maverick og Esme. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er mye reddere for å gå på fjelltur, enn å gå uten sminke.
|
|
|
|
#111 |
|
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg driver og tester dette i praksis nå, og har gått en arbeidsuke uten sminke nuh. Den har involvert møter med eksterne kunder, generalforsamling og to turer ut på kveldstid. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Fortynnet
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg syns fortsatt det er noe annet å være sminkeløs når en har såpass sterke naturlige farger som det du har, Maverick. Tror det kan føles litt verre å droppe mascaraen en er vant til når en er veldig lys og blass, og kanskje har lite farger eller markerte trekk sånn generelt. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Fortynnet
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg er på butikkrunde og trening uten et fnugg sminke i denne stund, så jeg sliter ikke med å ikke tørre å gå ut. Men jeg føler absolutt ikke noe behov for å være sminkeløs som et politisk korrekt prosjekt. Jeg er snart 50, føler meg finere og freshere med litt sminke, og da bruker jeg det. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
... politisk korrekt prosjekt? |
|
|
|
|
|
#116 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Trodde jeg hadde svart i denne tråden. For et år siden ville det føles mer kvelende tror jeg, men jeg har et veldig avslappet forhold til hud, hår og sminke nå. Før brukte jeg bare mascara, alltid. Så ble jeg veldig opptatt av sminke som større begrep og sminket meg godt hver eneste dag, både på jobb og hjemme. Så begynte jeg å farge vippene og merket at jeg fint kunne klare meg uten mascara innimellom og etterhvert har jeg roet det veldig ned. Jeg hadde en kombinasjonshud som vanskelig lot seg behandle og en periode med veldig mye kviser som gjorde at jeg kuttet ut alle hudprodukter mer eller mindre, og siden det har jeg ikke brukt så mye sminke egentlig, ikke i hverdagen. Akkurat nå er jeg inne i en periode der jeg ikke orker rett og slett, og så er det så deilig å virkelig føle seg fresh når jeg først sminker med skikkelig. Men jeg bør nok stelle huden litt mer igjen. Vips er jeg vel på karusellen.
|
|
|
#117 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg var en veldig pussig formulering, for når du sier at man er et politisk korrekt prosjekt så impliserer du at det som er normalt og rett for en kvinne å sminke seg, og om man lar vær, så er det for å gjøre en statement.
|
|
|
#118 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg har null problemer med å gå ut uten sminke. Også på jobb. I helgene går jeg ofte uten, gjerne i en slitt kosebukse i tillegg. Jeg bryr meg ikke. Andre ganger har jeg lyst til å bruke mer sminke og da gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Leser
|
Jeg vil jo heller si at det impliserer at man blir penere med sminke, for det blir man. (Og mange menn hadde også blitt penere med sminke)
|
![]() |
|
|