Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det strømuttak på toget mellom Bergen og Oslo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-14, 20:59   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det strømuttak på toget mellom Bergen og Oslo?

Jeg har sett at det noen ganger er stikkontakter på togene, men er det alltid det på togene mellom Bergen og Oslo? Er det sånn at man må bestille komfort-plass for å være helt sikker?

Og med det samme jeg er inne på temaet; er det kun aviser/te/kaffe/strømuttak som er annerledes på komfortplassene? Er det andre seter? Internettilgang?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:02   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det strømuttak på toget mellom Bergen og Oslo?

Det er stikkontakter i noen av de andre vognene også, men du kan være uheldig og sitte langt unna, det er gjerne i enden av vognen. Internetttilgang skal du få gjennom NSB Interaktiv uansett hvor du sitter. Jeg har ikke reist komfort til Bergen, men det er vel noen ganger bedre seter, ja. Jeg tror jeg ville spandert de ekstra kronene på komfortplass hvis det er mulig.

Gammel 24-11-14, 21:07   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har allerede bestilt billett (minipris, nesten gratis jo!) men man kan kanskje oppgradere? Trenger å ha strøm på mobilen hele turen slik at jeg kan høre på musikk.

Enda et spørsmål; det ser ut til å være buss for tog mellom Gol og Oslo. Er det noen som vet hvor mye lengre tid det tar med buss? (Les: når er jeg fremme i forhold til angitt tid med tog)

Gammel 24-11-14, 21:08   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kommer an på hvilken avgang du skal ta: http://tog2.yzi.me/

Gammel 24-11-14, 21:15   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kommer an på hvilken avgang du skal ta: http://tog2.yzi.me/

Hvordan ser jeg på billetten hvilken togtype som kjøres? Jeg ser vognnummer og seteplass, men det ser ut som det er flere typer tog på strekningen.

Gammel 24-11-14, 21:15   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan ser jeg på billetten hvilken togtype som kjøres? Jeg ser vognnummer og seteplass, men det ser ut som det er flere typer tog på strekningen.

Det sto nederst ja.

I følge dette kartet skal det være strømuttak i hele toget og strømuttak ved hvert sete.

Gammel 24-11-14, 21:19   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ah, da har de oppgradert litt. Bra!

Gammel 24-11-14, 21:20   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Da er det bare bussturen mellom Gol og Oslo jeg lurer på, og hvor sent jeg egentlig kommer frem. NSB er vel ikke ansvarlig for taxi hvis siste lokaltog har gått når forsinkelsen var meldt i god tid?

Gammel 24-11-14, 22:17   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er lite folk i toget går jeg glatt til komfortavdelingen og låner litt strøm, jeg altså. Om noen spør, så må jeg jo ha strøm for å kunne vise togbilletten min for hele togturen. Ellers er det strømuttak på den store doen i familievogna, så kan man lade noen minutter mens man tisser. Det pleier også å være et strømuttak ved handicapplassen i nevnte vogn.

Gammel 24-11-14, 22:32   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sist jeg tok Bergenstoget, var det strømuttak på hvert sete, og jeg satt ikke på komfortavdeling. Si fra til konduktøren når du kommer ombord.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 22:36   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

De gangene jeg har tatt tog med internett-tilgang, har det bare vært tøys med internett fra ende til annen.

Gammel 24-11-14, 22:38   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg reiser den strekningen en del, og det er år og dag siden jeg har vært på et tog uten strømuttak.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.