|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Defliakake; som nå har blitt videreutviklet slik at også Klumpen kan spise den; Sjokolademiksen er blanding av hval melkesjokolade og mørk plamil. Brukte før å ha troika og snickers i ett lag i. Nå er det byttet ut med at jeg lager ett tynt lag med tykk bringebærgele og så har jeg i kinderegg-sjokolade, per-kjeks og skum(av myke typen). Pyntes med tett i tett med geletopper(seigemenn smaker bedre men er vanskligere når den skal kuttes).
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?
1 dl søt kondensert melk (tykk, ikke Vikingmelk) 1 dl brunt sukker 1 dl vanlig sukker 1 dl lys sirup (ikke mørk - feil smak) 100 g smør Jeg bruker også en god ts ekte vaniljesukker. Har laget denne i 2 eller 3 år. Lager flere ganger. Ungene har fått ha med på skolen når de har kosedag før jul. Disse karamellene er beryktet på en god måte. Edit: Og julebrød! Trines matblogg har den beste oppskriften: http://trinesmatblogg.no/category/jul/jul-julebakst/ Har jeg tid og overskudd prøver jeg gjerne en annen av Trines oppskrifter i kategorien julebakst eller julekonfekt. Sist redigert av Mrs. S : 26-11-14 kl 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Peppernøtter og sandnøtter, og så vil mannen gjerne ha kokosmakroner.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Terteringer
![]() |
#25 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Kneppkaker. "Guds død, kneppkakene! Kneppkakene, menneske! Du har vel aldri understått deg til å røre kneppkakene også!" Ingen jul uten.
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Kokosmakroner |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det burde vært straffbart å forderve julebrødet med sukat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Sukat er jo nammis. Men jeg har en følelse at jeg er den eneste i verden som synes det.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Jeg har egentlig ingen sånne kaker, men begge ungene mine gleder seg veldig til at vi skal lage colakaker (etter oppskriften til Divine). Det er første gang jeg har opplevd at knerten har sneket i kakeboksen; bokstavlig talt.
![]() |
![]() |
#30 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Da kan du like godt ta en rosinbolle altså!
![]() |
#32 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, det argumentet bruker svigerfar også, så da peller jeg ut sukaten og legger den diskret (håper jeg) på fatet til mannen min når svigerfar serverer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Sukat i julebrød er nam. Derimot kan folk få ha de ekle rosinene sine for seg selv.
![]() |
#35 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Verken sukat eller rosiner har noe som helst i bakverk å gjøre.
![]() |
#38 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Må ikke ha noe, enda.
![]() |
#39 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Hvite kakemenn.
![]() |
#40 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?Snickerskonfekt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|