Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag
Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.
Bursdager har blitt en greie for meg som kun er kjip. Å inkludere alle er en ting, fra skolealder er det lett. Men, det er ikke bare det. Bursdager har blitt så "stort" at jeg melder meg helt ut. Ridebursdager, restaurantbursdager (på "voksen"restaurant), Freia-bursdager, Build-a-bear bursdager osv osv. Hvor inkluderende er det liksom?! Hvordan føler de som ikke har råd til det seg? Jeg liker det svært, svært dårlig og dessverre går det utover mine barn, for hver gang de har bursdag kjenner jeg at jeg ønsker å rømme og komme tilbake når det er over. Vi har RÅD til de flotteste feiringene, men jeg nekter. Jeg vil ikke.
Vi har aldri vært i slike bursdager. Eller, en gang har de fått prøve seg på klatring mens foreldrene til bursdagsbarnet steikte vafler på tribunen, en annen gang har de vært i sånn turnhall med trampoline. Jeg har arrangert utebursdag de siste 3 årene med konkurranser. Jeg synes ikke det er overkill. Vi har litt lite hus så jeg har bevisst prøvd å ha bursdagsfeiringer ute. Vi har invitert alle jentene på trinnet, fra 16-20 jenter. Eldste jenten min har begynt på ungdomsskolen og har enda ikke vært i bursdag denne høsten.