|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
One of These Days
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?
Tulliball er det to venninner som farger, Wollmeise kjøper jeg på nettsiden til Wollmeise. Det legges ut nytt garn hver fredag en gang mellom kl.8.30-9.30, mener jeg å huske. Har så mange kg av Wollmeise at det er lenge siden jeg har kjøpt. Madelinetosh har jeg kjøpt i Amsterdam, ellers ser jeg at Garnkorgen.se har Madelinetosh. Regia har jeg kjøpt litt forskjellige steder, siden det er en del butikker som har det i salg. pinnsvindesign.no har det på nett bl.a. Opal har jeg kjøpt på Mauds garn, men nå er det nedlagt. 123knit.com har både Opal og Arwetta. Austermann Step har også vært på Mauds garn, og det vet jeg faktisk ikke hvor man kjøper på nett akkurat nå. Fabel fåes i garnbutikker som selger Drops garnet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Prematurmamma
|
Ikke et eneste støt, nei.
|
|
|
|
#24 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg kjøper brukt kashmirgarn på ebay og etsy. Mange som kjøper brukte kashmirgensre og rekker dem opp. Blir ofte litt tynt, men går an å legge dobbelt/trippelt. Søk på recycled cashmere yarn, så finner du mye under både den nye og gamle tollgrensa. Jeg har blant annet funnet noen nydelige kashmir/silkeblandinger der.
|
|
|
#25 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste det samme, og tenkte, her blir det liv!
|
|
|
#26 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker Drops Karisma, Lima og Nepal. Har noe Wollmeise som jeg skal strikke handleddsvarmere av, men det er uvant å strikke med så tynne pinner.
|
|
|
#28 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
#29 |
|
Epikur
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg er veldig glad i Wollmeise, men jeg tror at det fordrer at man strikker jevnt og/eller er en litt erfaren strikker. Evt feil synes godt og det tar lang tid å strikke med, siden det er best med tynne pinner. Men så nydelig det blir!
|
|
|
#30 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker mange slags garn. Felles for dem er at de fleste ikke er superwashbehandla, jeg får frysninger av å strikke med superwashgarn.
|
|
|
#31 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker godt Wollmeise pga fargene og at det ikke klør, Puno fra Raumagarn er tjukk alpakka som er deilig til luer og halser o.l., Sterk fra DSA til sokker, Drops Merino Extra Fine til kløfrie babyplagg, Kauni pga de fine lange fargeskiftene, Järbo Elise (bomull/noe syntet) til kluter osv...
|
|
|
#32 |
|
Audacious
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg er veldig glad i Rowans Felted Tweed. Det er 50% ull, 25% alpakka og 25% viskose. Mykt og lett, ikke for tynt, og fliser ikke.
|
![]() |
|
|