Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har du et yndlingsgarn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-14, 22:20   #21
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et yndlingsgarn?

Det er vel kanskje problemet med alpakka, at det røsser?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 22:30   #22
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hvor kjøper du dette?

Tulliball er det to venninner som farger, Wollmeise kjøper jeg på nettsiden til Wollmeise. Det legges ut nytt garn hver fredag en gang mellom kl.8.30-9.30, mener jeg å huske. Har så mange kg av Wollmeise at det er lenge siden jeg har kjøpt. Madelinetosh har jeg kjøpt i Amsterdam, ellers ser jeg at Garnkorgen.se har Madelinetosh. Regia har jeg kjøpt litt forskjellige steder, siden det er en del butikker som har det i salg. pinnsvindesign.no har det på nett bl.a. Opal har jeg kjøpt på Mauds garn, men nå er det nedlagt. 123knit.com har både Opal og Arwetta. Austermann Step har også vært på Mauds garn, og det vet jeg faktisk ikke hvor man kjøper på nett akkurat nå. Fabel fåes i garnbutikker som selger Drops garnet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 18:19   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg forsøkte dette garnet, men fikk så mye støt at jeg holdt på å ramle ut av sofaen. Får du ikke støt? Er det bare meg?

Ikke et eneste støt, nei.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 19:28   #24
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Og, forresten: Kashmirgarn, er det noen som vet om det er mulig å få tak i? Jeg liker at strikkingen føles like luksus som det endelige produktet.

Jeg kjøper brukt kashmirgarn på ebay og etsy. Mange som kjøper brukte kashmirgensre og rekker dem opp. Blir ofte litt tynt, men går an å legge dobbelt/trippelt. Søk på recycled cashmere yarn, så finner du mye under både den nye og gamle tollgrensa. Jeg har blant annet funnet noen nydelige kashmir/silkeblandinger der.

Det har vært en del styr rundt miljøbelastningen av kashmirproduksjon, men hvis man kjøper brukt blir det ihvertfall hakket bedre.

Gammel 26-11-14, 20:12   #25
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fabelastisk, her.

(Og så må jeg få meg briller, jeg leste yndlingsbarn og lurte fælt på hvorfor man skulle spørre om slikt.)

Jeg leste det samme, og tenkte, her blir det liv!

*lister meg baklengs ut av strikketråden*

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:04   #26
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Drops Karisma, Lima og Nepal. Har noe Wollmeise som jeg skal strikke handleddsvarmere av, men det er uvant å strikke med så tynne pinner.

Gammel 26-11-14, 21:26   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et yndlingsbarn! Mitt!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:36   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og, forresten: Kashmirgarn, er det noen som vet om det er mulig å få tak i? Jeg liker at strikkingen føles like luksus som det endelige produktet.

www.colourmart.com

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:47   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Wollmeise, men jeg tror at det fordrer at man strikker jevnt og/eller er en litt erfaren strikker. Evt feil synes godt og det tar lang tid å strikke med, siden det er best med tynne pinner. Men så nydelig det blir!

Jeg liker geitegarn som feks kidmohair som er deilig og gir blankt og flott resultat. Jeg liker forsåvidt å strikke med de rene garnene til Nøstebarn også. Utenom det strikker jeg mye av babyalpakka og pussige garn som jeg hamstret da Tally og jeg var på sommerferie på Fur. Der hadde de den største garnbutikken jeg har sett, stuvende full av garn av melk, moskus, bambus, yak, økologisk sau og hva har du. Jeg strikket tidenes kolleksjon til yngstemann og har fremdeles masse igjen.

Gammel 26-11-14, 23:11   #30
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker mange slags garn. Felles for dem er at de fleste ikke er superwashbehandla, jeg får frysninger av å strikke med superwashgarn.

Jeg er glad i skikkelig ullete ull, dvs tynn ull ala nøstebarn (kjøper masse fra garnudsalg.dk, blackhill højlandsuld). Det er holdbart, og gir myke, lette plagg.
Jeg liker også garnene jeg har prøvd fra Pickles, litt synd at abuelita-garnet tover og nupper lett, bare. Jeg liker også godt garn fra du store alpakka, særlig hverdags. Sterk garnet derfra liker jeg også, selv om det har litt syntet i seg. Strikker sokker av det i skrivende stund.

Gammel 30-11-14, 00:23   #31
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker godt Wollmeise pga fargene og at det ikke klør, Puno fra Raumagarn er tjukk alpakka som er deilig til luer og halser o.l., Sterk fra DSA til sokker, Drops Merino Extra Fine til kløfrie babyplagg, Kauni pga de fine lange fargeskiftene, Järbo Elise (bomull/noe syntet) til kluter osv...

Kan fortsette i det evinnelige! Det er så masse flott og deilig garn og så alt for få timer å strikke på!

Gammel 30-11-14, 10:00   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Rowans Felted Tweed. Det er 50% ull, 25% alpakka og 25% viskose. Mykt og lett, ikke for tynt, og fliser ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.