|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnJa, når folk som har opplevd det selv på kroppen beskriver hvordan det føles å få brukte leker innpakket på juleaften er det merkelig at det skal være så vanskelig å skjønne.
|
|
|
#62 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barn
Til ungdommer hadde jeg nok kjøpt noen kule klær, cd, dvd, bok, sminke eller annen kosmetikk. Det er hva Frelsesarmeen foreslår ser jeg nå.
|
|
|
#63 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnJeg syns det er fint med gjenbruk og å gi videre brukte klær og leker som andre kan ha glede av. Men å pakke det inn som julegaver til "fattige barn" blir feil syns jeg. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan legge dem under julegrana på torget, slik har det i hvert fall vært tidligere år. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Kinogavekort tipper jeg er populært. Gavekort på kaffebar/kafe, sportsbutikk.
|
|
|
#67 |
|
Ja, helt enig i det!
|
|
|
#68 |
|
Kirkens Bymisjon og Blå Kors tar nok i mot.
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnJeg tror det var i Nordlys, i det kommentarfeltet under innlegget fra Elin Moen, at mange skrev at barn ikke så forskjell på brukt og nytt. At det bare er voksne som ser og sammenligner. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
anglofil
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnGod og viktig presisering Mrs. S
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnJeg syns egentlig det var et litt rart valg, Lisa. Den nydelige ballkjolen, tenk om en familie med en tenåringsdatte som skulle på juleball, men ikke hadde kjole, kunne fått mulighet til å selv velge denne på Fattighuset eller kjøpe den rimelig på Fretex? Det er forskjell på å få noens avlaste ting presentert "ubedt" som "du får bare ta imot og takke" og å faktisk få muligheten til å få noe man trenger/ønsker seg sterkt.
|
|
|
#72 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnVi pleier å gi penger til kirkens bymisjon. I år tror jeg at jeg skal gi litt mer. Vi har pakket inn noe brukt en gang, det var en nydelig selskapskjole som bare var brukt en gang og så helt ny ut som jeg tenkte meg at en liten jente ville bli veldig glad for. Jeg tenkte at det var en slik ting som familier med lite økonomiske midler ikke ville prioritere å kjøpe og at det derfor ville bli bra for en liten jente å få.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#73 |
|
anglofil
Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barnNja, Polyanna. Det føles bedre å gi penger en brukt kjole akkurat nå til jul så fortsetter vi og gi tøy resten av året. Derfor ble det greit å selge unna det vi skulle gi i år og heller gi et høyere pengebeløp.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 07-12-14 kl 11:37. |
|
|
|
![]() |
|
|