Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 17:36   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen

Ja, hva syns vi om det?

http://www.tv2.no/2014/12/04/nyheter/viral/6309017

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:39   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen

Jeg har aldri følt behov for det iallefall. Og jeg tror ikke det hadde gjort kvinner til særlig attraktive arbeidstakere dersom man skulle hatt fri flere dager i måneden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:41   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Ja, jeg vet det nok kanskje kunne vært et godt alternativ for de som sliter med invalidiserende menstruasjonssmerter. Men sånn generelt? Really?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:41   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk!

Har ikke lest artikkelen, men det høres helt vilt ut.
Da blir det mye fravær rundt omkring.
Jeg har ofte plager ved mens, men ikke at jeg må være hjemme.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:42   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuls of tøys, mener jeg.

Ja, noen kvinner har voldsomme smerter og er ute av stand til å gå på jobb når de har mensen, og disse kvinnene bør få være hjemme, enten med egenmelding eller sykemelding.

Andre kvinner, som f.eks meg sjøl, merker knapt at jeg har mensen, så det ville vært totalt tullskap å droppe gå på jobb bare pga det. (He he, med mindre mine kollegaer kunne tenke seg bli spart for humøret mitt den første dagen. )

Ergo, jeg syns ikke mensen bør gi noen automatisk rett til fri fra jobb.

(Har ikke lest artikkelen, så tar høyde for at jeg svarer ut fra en tabloid overskrift. )

Gammel 04-12-14, 17:44   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar i mot all ferie jeg kan få, så JAAA.

Neida, jeg bare tuller, jeg tenker at noen kan ha behov for å være hjemme, men de fleste klarer da fint å jobbe.

Gammel 04-12-14, 17:47   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Nei, det trenger jeg virkelig ikke. Men skulle jeg i hormonell vanvare slumpe til å drepe noen "den uka" kunne det vært greit hvis lovverket hadde et punkt om formildende omstendigheter pga menstruasjon.

Gammel 04-12-14, 17:47   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nei, det trenger jeg virkelig ikke. Men skulle jeg i hormonell vanvare slumpe til å dreie noen "den uka" kunne det vært greit hvis lovverket hadde et punkt om formildende omstendigheter pga menstruasjon.

Ah. Det er derimot helt på sin plass.

Gammel 04-12-14, 17:47   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Var det ikke slik i riktig gode, gamle dager da, at menstruerende kvinner ble holdt unna øvrig samfunn? Jo, og det fungerte da bra?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:48   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjah, jeg ser ikke bort fra at han har et poeng. Samtidig tror jeg ikke det blir spesielt mindre stigmatiserende og vanskelig å være kvinne på jobb. For dette er jo virkelig noe som kan utnyttes all mass.

Det sagt; jeg har en del fravær knyttet til enorme blødninger og smerter, men ikke verre enn at det håndteres helt fint med det lovverket vi har i dag. På andre siden er vel professoren fra UK, jeg kan ingenting om reglene der.

Gammel 04-12-14, 17:51   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vissvass.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:03   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knegg. Signerer det de andre har skrevet her, i grunn.

Men en ting jeg har lurt på; nå er det jo verneplikt for kvinner - de får vel fritak fra enkelte øvelser og helvetesuker og skogsturer i telt osv når de har mensen? Eller hvordan blir det? Det er faktisk en av de tingene jeg har tenkt endel på selv om jeg aldri skal inn i militæret. Jeg hadde taklet svært dårlig enorme blødninger og ubehag midt ute i skauen uten ordentlige dusjmuligheter osv. Uææ.

Gammel 04-12-14, 18:07   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

En lege som har sett på Kollektivet det, kanskje?

Mens - episode 1-4 bør sees.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 04-12-14, 18:08   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Knegg. Signerer det de andre har skrevet her, i grunn.

Men en ting jeg har lurt på; nå er det jo verneplikt for kvinner - de får vel fritak fra enkelte øvelser og helvetesuker og skogsturer i telt osv når de har mensen? Eller hvordan blir det? Det er faktisk en av de tingene jeg har tenkt endel på selv om jeg aldri skal inn i militæret. Jeg hadde taklet svært dårlig enorme blødninger og ubehag midt ute i skauen uten ordentlige dusjmuligheter osv. Uææ.

Jeg tror neppe de får fritak for det når de er i strid, så hvorfor skal de få fritak under øvelse?

Gammel 04-12-14, 18:08   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå jobber ikke jeg, men jeg ser at det kunne være hensiktsmessig å betale meg for å være på rommet mitt de to dagene i forkant av mensen.

Gammel 04-12-14, 18:10   #16
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vissvass.

Det er lenge siden jeg har sett den kommentaren.

Til doktormannens forslag Å det kommer fra meg som har såpass trøbbel med smerter at jeg blir lettet hver gang jeg får mens på fredag (for da blir vondt dagene lørdag og søndag).

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:25   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinner i militæret bruker oftest p-piller for å regulere mensen eller holde den helt unna. Jeg kjenner flere som har fått p-pillene gratis. Men om det er slik alle steder vet jeg ikke. Men om allt skulle feile, blir det tatt hensyn. De blir ikke tvunget gjennom en uke i felten uten mulighet for god hygiene akkurat den uka de har mensen liksom.

Forøvrig synes jeg det var et idiotisk forslag.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:33   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det hadde vært fint for meg hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:47   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er mulig elevene mine synes jeg burde ha ferie uka før mens. Moooah!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 19:04   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tenk om alle elever tok fri en uke ifbm med mens!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.