Sv: Sol og varme i vinterferien
Syns GC er helt greit. Det er norsk sommer. Det er ingen garanti i Florida heller. For en ukes ferie synes jeg det er fint at reisetiden ikke er for lang. Men det er jo en smakssak, antar jeg. Det som er viktig på GC er at du reiser sør på øya. Arguineguin +/ - . Har ikke prøvd selv, men de sier at f.eks. Bahia Feliz er mer vindutsatt, og at det kan være delig på sommeren, men kan bikke over mot det kalde på vinteren.
Det er mye fint på GC. Ville tatt en tur til Palmitos Park, det er kjempefint. Har dere råd, spander på guttungen å svømme med delfiner. Må bestilles i parken, og det blir fullt ut over formiddagen, så gjør det med en gang. Koster en drøy tusenlapp for "full pakke" (kan kjøpe mindre, billigere pakker så man kan komme inn og klappe delfiner, få tatt bilde med dem og lære om dem). Barn som kjøper full pakke er også vanligvis invitert med på delfinforestilling som aktør i showet, det syns min var utrolig stas.
Jeg liker å ta en dag i Las Palmas også. Hop on- hop off- sightseeingbussen er fin, de har også norsk kanal i lydsystemet sitt. Ta en tur i gamlebyen der hvis man liker shopping (På andre siden av byen finner du senteret El Corte Ingles, og i gata utenfor er det Zara og flere andre kjedebutikker) - eller ta en tur på det flotte vitensenteret de har, det er med planetarium og alt. I Las Palmas er det også fint å ta en tur til Las Canteras stranden (4 km sandstrand) og gå på strandpromenaden der. Mye kafeer og restauranter, og også et fint konditori.
Kollkeitvtrafikk på GC er veldig greit, ingen vits i å betale turoperatører for opplegg som i stort sett er buss, det er så greit å gjøre det selv, at det er greit å ha friheten til selv å bestemme når man vil dra.
|