Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gode ullsett til barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-14, 08:21   #21
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode ullsett til barn

Vi er knallfornøyde med Pierre Robert. Det brukes daglig hos oss, og vaskes på vanlig ullprogram. Vi har flere sett, og vasker det oftere enn vi burde. Ingen hull, nupper eller synlig slitasje. Endel av ulla har vi brukt i tre vintre.
Ellers har Coopbutikkene hatt Janus ullundertøysett til 299,- på medlemstilbud i høst. Kan godt tenkes at din nærbutikk har igjen av det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 08:39   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Eldste bruker PR, og vi er veldig fornøyd med kvaliteten. Jeg tror alle hullene vi fikk i longsene før, hadde mer med hvordan han brukte tøyet, enn kvaliteten. Det meste blir slitt av å brukes til å skli på. Minsten er atopiker, så han bruker kun Devold og HH, helt andre priser, på det gitt.

Gammel 08-12-14, 09:06   #23
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Devold har jo en outletbutikk ett eller annet sted. Vinterbro? Der kan man nok få mye bra for pengene. Ellers kan Devold være vrient å finne rundtomkring siden de har inngått avtale med XXL.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 09:43   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nå skjønner jeg jo at ikke alle gidder å bruke penger på Nøstebarnull, prisene er jo relativt stive, men da synes jeg at både Janus og Joha er gode alternativer. Førstnevnte fås på blandt annet Obs! og de kjører kampanjer jevnlig.

Nøstebarn kjøpes kun til minstemann som i hvert fall før hadde en del atopisk eksem. Det dukker opp litt av og til nå også. Så innerste laget er ull/silke. Nå kommer den kombinasjonen hos flere andre også og da tror jeg Nøstebarn taper på sikt for dyre er de. (Grusedyre som min mann sier.)

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 13:02   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg synes også at nøstebrn er grusedyre. Og dessuten funker IKKE silke/ulltøyet til min atopiker, i hvertfall.

Jeg har fått tips om ullmax som noen nær meg selger for å samle inn penger til Polentur for en gjeng 10-klassinger. noen som har erfaring med det?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 13:20   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarn var det eneste ullundertøyet min gutt reagerte på. Det inneholder jo lanolin, som ikke nødvendigvis funker så bra på atopisk hud.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 13:24   #27
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes ærlig talt at alt som virker fukttransporterende, inkludert silke(ull), bambus og diverse syntetisk, tørker ut atopisk hud, som fra naturens side har skadet hudbarriere, så derfor unngår vi ull i det daglige. Men dette er litt off topic ift. det tråden handler om.

Ullmax har jeg bare hørt om, ingen erfaringer med, dessverre.

Gammel 08-12-14, 14:05   #28
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg synes også at nøstebrn er grusedyre. Og dessuten funker IKKE silke/ulltøyet til min atopiker, i hvertfall.

Jeg har fått tips om ullmax som noen nær meg selger for å samle inn penger til Polentur for en gjeng 10-klassinger. noen som har erfaring med det?

Har akkurat kjøpt ullmax til hele fam. Ingen av oss har atopisk eksem, men jeg og minste syns nesten all ull klør (har ikke fått på henne ull på et par år). Ullmax syns hun var deilig ha på, samme med meg. Har hørt mye bra om ullmax fra venner og fam.

Gammel 08-12-14, 14:07   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært fornøyde med WE ull fra Apotek 1. http://www.apotek1.no/produktserier/...klaer-til-barn

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 14:20   #30
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det i stor grad blir same, same, hvilket ullmerke man velger. Vi har litt av hvert, både Cubus, PR, Janus, Devold mm. Har også hatt litt Nøstebarn opp gjennom åra. Jeg synes Janus er mykest, så det er vel det vi har hatt mest av.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:23   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

3 for 2 på ull på Pierre Robert sin nettbutikk i dag.

Gammel 10-12-14, 23:48   #32
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg syns Janus holder seg best. Både i vask og ellers. Det er stort sett det eneste som har gått i arv hos oss.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.