|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barnVi er knallfornøyde med Pierre Robert. Det brukes daglig hos oss, og vaskes på vanlig ullprogram. Vi har flere sett, og vasker det oftere enn vi burde. Ingen hull, nupper eller synlig slitasje. Endel av ulla har vi brukt i tre vintre. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ute på tur
|
Sv: Gode ullsett til barnEldste bruker PR, og vi er veldig fornøyd med kvaliteten. Jeg tror alle hullene vi fikk i longsene før, hadde mer med hvordan han brukte tøyet, enn kvaliteten. Det meste blir slitt av å brukes til å skli på.
|
|
|
#24 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Gode ullsett til barn
Nøstebarn kjøpes kun til minstemann som i hvert fall før hadde en del atopisk eksem. Det dukker opp litt av og til nå også. Så innerste laget er ull/silke. Nå kommer den kombinasjonen hos flere andre også og da tror jeg Nøstebarn taper på sikt for dyre er de. (Grusedyre som min mann sier.)
|
|
|
#25 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Gode ullsett til barnjeg synes også at nøstebrn er grusedyre. Og dessuten funker IKKE silke/ulltøyet til min atopiker, i hvertfall.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barnJeg synes ærlig talt at alt som virker fukttransporterende, inkludert silke(ull), bambus og diverse syntetisk, tørker ut atopisk hud, som fra naturens side har skadet hudbarriere, så derfor unngår vi ull i det daglige. Men dette er litt off topic ift. det tråden handler om.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barn
Har akkurat kjøpt ullmax til hele fam. Ingen av oss har atopisk eksem, men jeg og minste syns nesten all ull klør (har ikke fått på henne ull på et par år). Ullmax syns hun var deilig ha på, samme med meg. Har hørt mye bra om ullmax fra venner og fam.
|
|
|
#29 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode ullsett til barnVi har vært fornøyde med WE ull fra Apotek 1.
|
|
|
#30 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barnJeg synes det i stor grad blir same, same, hvilket ullmerke man velger. Vi har litt av hvert, både Cubus, PR, Janus, Devold mm. Har også hatt litt Nøstebarn opp gjennom åra. Jeg synes Janus er mykest, så det er vel det vi har hatt mest av. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barn3 for 2 på ull på Pierre Robert sin nettbutikk i dag.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode ullsett til barnJeg syns Janus holder seg best. Både i vask og ellers. Det er stort sett det eneste som har gått i arv hos oss. |
|
|
|
![]() |
|
|