Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syden med baby på rundt 4 uker

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-14, 09:39   #61
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syden med baby på rundt 4 uker

Tja, vi leide hus på Nord-Sjælland da Mini var fire uker (gjennom Novasol). Vi var i Gilleleje og det var søvnig, men hyggelig. Siden vi reiste sammen med en annen familie, så var det heller ikke noe stress med lekekompiser til barna. Hele Nord-Sjælland, området fra Helsingør og vestover, er egentlig fint, mange feriehus og kort biltur inn til København. Det ligger også en del hus rett sør for København og rundt Roskildefjorden, men der har jeg ikke bodd. Standarden er jo den samme uansett hvor man er i Danmark. Og velger du en av de større utleierene går det stort sett rimelig greit.

Ellers liker jeg å leie leilighet inne i København (det har jeg dog bare gjort med "større" barn, dvs. ettåring eller eldre). Nå skal det sies at jeg har bodd tre år i Køben, så jeg kjenner byen rimelig godt, noe som gjør det enklere å vite hvor man burde leie. Men skulle jeg leid hus i nærheten av selve København ville jeg valgt området rundt Klampenborg/Hellerud (fordi det ligger en veldig fin strand der - Bellevue) og det er i nærheten av Dyrehave. Dessuten går det tog inn til sentrum fra Klampenborg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:42   #62
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri vurdert det.
Jeg har hatt to like og en veldig forskjellig barselperiode.

Får man bruke avbestillingsforsikring om man ikke kan reise pga babyen? Det er jo mye med en nyfødt som er "normaltilstand" og ikke i kategori sykdom,men som kan gjøre det trøblete å dra. Dekker forsikring hva det enn skulle være?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:45   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du ha keisersnitt? For min del har det ikke vært sikkert at babyen faktisk kommer til termin.

Gammel 15-12-14, 09:46   #64
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg hadde aldri vurdert det.
Jeg har hatt to like og en veldig forskjellig barselperiode.

Får man bruke avbestillingsforsikring om man ikke kan reise pga babyen? Det er jo mye med en nyfødt som er "normaltilstand" og ikke i kategori sykdom,men som kan gjøre det trøblete å dra. Dekker forsikring hva det enn skulle være?

Jeg tror ikke det, men skulle evt sjekket litt nærmere om man kan tegne noe ekstra.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:47   #65
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Skal du ha keisersnitt? For min del har det ikke vært sikkert at babyen faktisk kommer til termin.

Nei, håper da ikke det, men det vet man jo aldri. Med keisersnitt altså.
Nei, ingenting er jo sikkert, men ting må jo planlegges sånn noenlunde så man må ta utgangspunkt i noe, og da velger jeg utgangspunkt i erfaringene jeg alt har.

Gammel 15-12-14, 09:49   #66
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt veldig problemfrie fødsler og problemfrie barselperioder, likevel er ikke kroppen nok i lage og dagsrytmen med den nye familien nok etablert til at en tur i det tidsrommet der ville blitt annet enn styr for min del. De første ukene der har jeg behov for hvile, søvn på odde tider, ro til å etablere rutiner og forsiktig mosjon. En måned senere derimot ville jeg vært med uten noen betenkeligheter.

Men hvis jeg først skulle på tur på det tidspunktet hadde jeg villet dratt på en eller annen hotellferie tror jeg. God seng og god mat og noe mannen kunne gjort med de store barna mens jeg var i babybobla mi.

Gammel 15-12-14, 10:29   #67
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har hatt veldig problemfrie fødsler og problemfrie barselperioder, likevel er ikke kroppen nok i lage og dagsrytmen med den nye familien nok etablert til at en tur i det tidsrommet der ville blitt annet enn styr for min del. De første ukene der har jeg behov for hvile, søvn på odde tider, ro til å etablere rutiner og forsiktig mosjon. En måned senere derimot ville jeg vært med uten noen betenkeligheter.

Men hvis jeg først skulle på tur på det tidspunktet hadde jeg villet dratt på en eller annen hotellferie tror jeg. God seng og god mat og noe mannen kunne gjort med de store barna mens jeg var i babybobla mi.

Det kunne jeg og ha vært med på tror jeg. Hvis jeg skulle hatt enda en baby altså. Vurderte ikke engang å reise noe sted de første månedene med tvillingene ..

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:44   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg ville absolutt definitivt helt uten tvil droppa den ideen.

Første jeg tenkte også.

Jeg ble også fort rastløs etter fødsel tre av gangene, så jeg skjønner tanken. Jeg ville bare ikke lagt opp til en så avansert (=planlagt og bestilt) tur som jeg ville følt meg forpliktet til å gjennomføre pga de eldre barna hvis formen ikke var tilstede. Det kan være ammekrøll, nattevåk, utslitthet eller hva-som-helst så tidlig etter fødsel, jeg ville heller tatt litt ferie på sparket. (vi har hatt med fire dager gamle babyer på hytta og båttur altså, så jeg tenker ikke at man må sitte inn og sture).

Gammel 15-12-14, 10:47   #69
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi var i Hellas når yngste var 5 uker. Det gikk så fint så. Men vi stresset med å få pass i tide ...

Gammel 15-12-14, 10:49   #70
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Fire uker - nei. To - fem mnd gamle friske babyer er derimot perfekte å reise på tur med. Ikke kommer de seg noe sted, og de krever svært lite annet enn pupp og kos.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:50   #71
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke reist til syden med helt ny baby. Jeg har hatt veldig greie barselperioder med alle mine fire barn, har reist langt med dem når de har vært nesten 3 måneder gamle, men jeg har forsøkt å skjerme meg selv og babyen så godt som mulig de første 6 ukene, så jeg ville valgt å ikke reise langt eller varmt eller særlig styrete med 4 uker gammel baby.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:57   #72
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Danmark er comfy og fint. Ebeltoft-området, feks. Og jeg hadde valgt feriehus, evt leilighet framfor hotell, definitivt.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:12   #73
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er vanligvis ganske liberal når det kommer til reiser. Men å gjøre noe som helst planlagt med 4 uker gammel baby høres fryktelig styrete ut.

Dersom det er viktig at barna skal få en skikkelig ferie, ville jeg sendt far og de store barna på tur på egenhånd - eventuelt sammen med en dugende besteforelder.

Høstferie, eller tidlig sommerferie som høygravid ville jeg faktisk foretrukket. Men jeg har altså tre KS bak meg, og har vært i barseltåka til godt og vel 6 uker etter fødsel/snitt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:23   #74
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ble også fort rastløs etter fødsel tre av gangene, så jeg skjønner tanken. Jeg ville bare ikke lagt opp til en så avansert (=planlagt og bestilt) tur som jeg ville følt meg forpliktet til å gjennomføre pga de eldre barna hvis formen ikke var tilstede. Det kan være ammekrøll, nattevåk, utslitthet eller hva-som-helst så tidlig etter fødsel, jeg ville heller tatt litt ferie på sparket. (vi har hatt med fire dager gamle babyer på hytta og båttur altså, så jeg tenker ikke at man må sitte inn og sture).

Jeg ser den, jeg tenker at på sparket nok er en god tanke sånn egentlig fordi man ikke vet om noe skjer. Bare veldig usikker på hva vi skal legge inn av ønsker på Sverigehytta, den fordeles så man kan liksom ikke ta det som det kommer.

Gammel 15-12-14, 11:37   #75
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dro alene med baby til Oslo da han var bare noen få uker, men hadde nok ikke orket sydentur med hele familien. Dette til tross for at jeg har hatt veldig enkle babyer og var i strålende form selv. Varmen er kanskje det største hinderet i tillegg til at ingen rutiner er på stell. Etter et par, tre mnd så er de perfekt reisefølge synes jeg. Da har man blitt kjent og ting faller mer på plass.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:45   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I høstferien i år var vi på cruise i Middelhavet. Det var strålende vær både i Barcelona, Italia, Nice og Mallorca den uken. Været kan nok bikke begge veier, men man kan være heldig. Jeg hadde ikke reist etter 4 uker, begge mine har hatt kolikk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:59   #77
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Ville ikke reist - tenker mer på smittefare (fly - grøss og gru..)

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:04   #78
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ca. sånn ja(bortsett fra det med problemfrie fødsler). Om vi skulle dratt på tur så tidlig ville jeg iallefall lagt ned veto mot forhåndsbestilling/planlegging. Nå er jeg i utgangspunktet ikke en som er så glad i fastmontere fremtiden min i avtaler og planer, men når jeg har baby har jeg et ekstra stort behov for å ta ting som det kommer og ikke måtte noen ting om jeg ikke vil/orker. Og jeg har, til nå, hatt veldig enkle babyer.

Gammel 15-12-14, 14:24   #79
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg driver og funderer litt på om kanskje Danmark kan være et alternativ likevel. Jeg ser at det kan være mye som er morsomt og lettere å gjøre sammen der enn på Sverigehytta. Vi pleier være der i 2 uker, og aktivitetene er stort sett turgåing i kupert terreng av ulike typer samt utstrakt båtliv og bading fra en brygge man ikke kommer til med vogn. Ikke så veldig praktisk. Utfluktsmuligheter har vi, men alle involverer en god del bruk av bil. Vi kunne nøyd oss med 1 uke i alle fall.

Vi har vært mye på Jylland, men ikke mye på Sjælland, så det kunne vært noe. Noe spesielt sted å anbefale for feriehus der, Gaia?

Der ser du Danmark kan absolutt være et alternativ. Jeg anbefaler Skallerup Klit, jeg. Kort kjøretur fra Hirtshals, pappaen kan ta med seg de to store til Fårup Sommerland en dag, dere kan dra til Hjørring og/eller Aalborg, være på stranden om det er OK vær, det er stort innendørs badeland der samt lekeland osv. Masse å finne på rett og slett.

Gammel 15-12-14, 14:35   #80
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler Sjælland. Etter hundre år på Jylland har vi funnet Sjælland og er solgt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.