Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klær for skiturer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-15, 22:52   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær for skiturer

Det er stor variasjon i hva du trenger å ha på deg, avhenger av temperatur og fart (relativ fart for din egen del, altså om du trener kondisen eller rusler rolig).

Hvis det er -1 og jeg skal trene, tar jeg swixdress med superundertøy under, tynne skihansker og tynn lue. Blir svett. Hvis det er -20 må jeg ha to lag på beina pluss en bukse. Det blir ofte en superlongs, en ullstilongs og en litt videre skibukse. På overkroppen helst en jakke med klaff over glidelåsen i fronten. Trenger også ulltruse og ullbh. To lag undertøy og fleece under jakka. Ullbuff, varm lue og varme votter. Jeg kan finne på å bli svett, men som oftest går tempo noe ned når det er såpass kaldt, for det blir ubehagelig å puste og pese veldig i streng kulde.

Moralen er at det er smart å ha mange lag. Få lag når det er mildt, som i påsken, og mange lag når det er lav sol og kaldt.

Jeg har all mulig slags bekledning som passer til rusling med barn, lange pauser med pølsegrilling, vind, fjellbruk osv. Det meste er enkelt og greit, ulltøy kjøpt på salg og Stormbergprodukter gjør også nytta. Det er også lett å få øye på mamma i slalåmbakken når hun har på seg lilla jakke og bringebærrød lue...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.