Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du Stelton-bestikk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-15, 11:42   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Stelton-bestikk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kult! Hvor fant du det?

https://www.iittala.com/about-us-product-care

Sitat:

Iittala cutlery is made of austenic, rustproof 18/10 steel, which consists of 18 % chromium and 10 % nickel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:46   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Produksjonssjefen hos Porsgrunn porselensfabrkk syns du skal velge 18/10.

Ja, det syns han nok!

Jeg trodde det aller meste av kvalitetsbestikk var 18/10.

Det trodde jeg også, men ingen av Steltonbestikkene er det, og jeg ser at veldig mange andre ikke er det heller. Det kan kanskje hende det i hovedsak gjelder matte bestikk, de blanke er jo ofte dekket med nikkel nettopp for å bli blanke.

https://www.iittala.com/about-us-product-care

Takk! Se der ja. De var ikke så fine som Tias Eckhoff sine da. Foreldrene mine har det ene med sånn kule i enden, men det er ikke et ålreit hverdagsbestikk. Vektfordelingen er helt koko.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:49   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det syns han nok!

Jeg har fått samme rådet hos min lokale og veldig kunnskapsrike porselensbutikk også, etter at jeg fikk stygge riper i Royal Copenhagen-serviset mitt av billigknivene fra IKEA. (Ripene går for øvrig bort med skure-Jif, hvis noen er plaget med slikt, men det bør jo ikke brukes som daglig vedlikehold da. Da er det bedre å bytte bestikk.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:50   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått samme rådet hos min lokale og veldig kunnskapsrike porselensbutikk også, etter at jeg fikk stygge riper i Royal Copenhagen-serviset mitt av billigknivene fra IKEA. (Ripene går for øvrig bort med skure-Jif, hvis noen er plaget med slikt, men det bør jo ikke brukes som daglig vedlikehold da. Da er det bedre å bytte bestikk.)

Ja, det er nok det. Jeg er enig med porselensjefen, altså. Tenkte jeg skulle gå over tallerknene med Jif nå, det har jeg i huset, også får jeg begynne jakten på et nytt bestikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.